tis 18 mar 2008, 21:01#23453
Lövis skrev:nässjömåla skrev:Trevligt med fler som gillar småmaskiner. Jag har funderat på att köpa en 101:a men det finns ingen som vet något om dem. Skulle vara kul att höra vad ni tycker om dem, både för och nackdelar. Vad skall man se upp med?
Hej vimek 101 är en mycket trevlig maskin. Jag har kört fram många kubik med min. Den största fördelen som jag tycker är att den är lätt skruvad går något sönder så kan man fixa det ganska lätt. Man behöver inte köpa reservdelar så ofta för dom grejerna som sitter på är lätta att få tag på Har renoverat min ganska mycket för när jag köpte den var den ganska sliten . Men jag betalade bara 5000 finska mark på den tiden då marken fortfarande fans. En nackdel är väll att det inte sitter en diesel under huven.
Kanske någon anan kan ge sin bild om den också
Men jag kan rekommendera dig att köpa en 
Håller med Lövis , enkel och lättskruvad och synd med bensinmotor.
Sen framkomligheten , klättrar som en bergsget och flyter fram på grumligt vatten, ja nästan iallafall, vi har dubbel montage förstås. Någon som har sett en 101 med vagn och dubbelmontage på alla hjulen utom fram, ser riktigt gullig ut ska ta en bild vi nästa tillfälle
Väljer du mellan en fyrhjuling och en 101 så er det bara lekfaktorn som är imot vimeken
En BLÅ som dras av en RÖD