Jeg har fått et tilbud på en Polaris 500 2008 mod, 200 t, 2548 km.
Tot 60 000 kr med div utstyr som plog, vinsj, kjetting 4 hjul, forsterket bukplate, ekstra lys akterut, + litt anna småtjafs..
Jeg driver med trefelling og skogsarbeid, jeg har ingen gård eller større tomt, men svigerforeldrene mine har en nedlagt gård som holder på å vokse igjen med trær. Det er gode muligheter for å ta ut mye ved de enste årene.
Svigerfar har bare en gammel traktor med 2 wd og silosvans som han har til å hjelpe seg med...
Jeg må ha hjelp til å forsvare overfor samboeren min hvorfor jeg trenger å kjøpe denne ATV.
Jeg ser absolutt muligheter til å kjøpe inn en tømmer vogn til ATV for å kjøre ut mindre tømmer med etterkvart.
Jeg kan bruke den i div jobber der jeg må frakte meg selv og litt utstyr innover skogen, ved linjerydding og annet arbeid.
Ved trefelling hos huseiere, gjerne i by eller i byggefelt så vet ikke jeg helt om jeg får bruk for atv, kanskje til å kjøre vekk tømmer etter trefellingen da..
Jeg har tenkt på å kjøpe traktor og utstyr som vinsj og tømmervogn, men det er jo en mye mindre investering å kjøpe en atv og en tømmervogn...
Ingen vits i å kjøpe dyrt utstyr som ikke blir brukt, men mindre utstyr som ATV blir dette brukt? Noen erfaringer?
Eller er det mer personer som har gård og større områder å boltre seg på som trenger dette?
Jeg har tenkt at jeg kan bruke ATV for å brøyte privat veier om vinteren.
Ta ut ved/tømmer hos svigerfar.
Bruke den i jobbsammenheng ved trefelling, transport i skog, transport av tømmer.
Annet små tjafs som en kan brukest til kommer jeg ikke på nå da...
Noen som har noen innspill her?
Vil en Polaris 500 falle mye i pris vist jeg selger den etter 1-2 år?