Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Finn-trac/ tandem oxe

17 inlägg 14032 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Finn-trac/ tandem oxe

ÅsaNisse  
#190258 Japp, jag vet. De svar som kom fram i den tråden tolkar jag som en mekanisk drivning på illern med hydrostat som "växellåda". Sen sitter det tydligen en ganska stor pump för redskap som kan vara bra att ha i vissa lägen. Jag har även fått nys på en Iller som står i grannskapet som jag ska åka och kolla på lite närmare.
Trots allt så är finntrac-modellen med helhydraulisk drivning enklare för mina planer.

   TS
Avatar Fallback

Re: Finn-trac/ tandem oxe

sveakatten  
#190262 Ja det har du nog rätt i.
Finntracken ser ju ut att vara byggd som en skogsmaskin. Jag har ju en Iller som jag satt på hydralik och byggt kran och vagn till, men skulle nog hellre ha tex en terri men vet inte om den är nått bättre. Men dom är i alla fall mycket dyrare(gav 18000 för min Iller).
Här är hemsidan till han som servar och har reservdelar till Illern han kan säkert svara på alla frågor om dom olika modellerna också.
www.bandvagnar.se

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar