sön 23 sep 2012, 17:09#187269Någon som har en tanke på vad en 88-års terri med 2000 tim och odriven kärra ska kosta.
Kranen är brusten och svetslagad samt boggin på kärran utsliten i bussningar. Kylarvattnet är i en pöl på golvet. Med andra ord en del att göra, men den bör kunna ha ett marknadsvärde ändå.
Jag har erbjudande om att köpa denna, och jag vill inte lägga skambud och inte heller betala för mycket.
Tacksam för seriöst svar.
Små skogsmaskiner och övriga maskiner
Vad ska en Terri 2020 kosta?
✍️ Sammanfattning av tråd
Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.
Skapa gratiskontoLogga in TS

tis 25 sep 2012, 20:34#187587En tidig verson av Vimek 101 Minimaster med 3 m hydraulisk kran i det skick du beskriver skulle kanske ha ett värde på 50 000 kr. Dock kan dessa maskiner inte jämföras rakt av, tror att Terrin hade högre pris som ny, har heller inte hört talas om någon 101:a som gått 2000 timmar.
Det krävs en del reparationer innan Terrin går men 25 000 kr borde den vara värd.
Det krävs en del reparationer innan Terrin går men 25 000 kr borde den vara värd.
Ångermanlänningen

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).