mån 29 jun 2009, 13:47#62000
Tackar, håller på och nagelfar den för närvarande, finns en del att göra...
Sitter för övrigt en motor från en 83-35 i denna, samma men annan färg.
Vart brukar dom läcka i boggielådorna?
Vad gäller bromsarna så har det redan uppmärksammats.
När jag hjulade hem maskinen så stannade jag för att kolla att allt höll ihop, när jag vände mig om så såg jag att det kröp ut rök ur vagnen.
Vagnsbromsen ligger på, så blir till att renovera den.
Vet ni om det går att justera luftklockorna?
Styrningen går på tok för långsamt och gasen, i bakvänt läge, är av/på.
Tomgången är för låg och den mekaniska justeringen är i ändläge.
Vagnsdriften går inte att koppla ur.
Vi hittade ett paket med 2 magnetventiler under luckan vid grinden, inte en anslutning kvar.
Är det denna som kopplar i/ur?
Tur att man får jobba på riktigt på fritiden...
HVA 346 XPG, HVA 357 XPG, HVA 345 FXT, HVA 140R, CASE IH 956XL, CASE IH MX 135, Hakki Pilke BIG X 47, ÖSA 250, Ford A62, Hyundai Robex 55W-3 mm