Små skogsmaskiner och övriga maskiner

boggiband atvvagn

4 inlägg 2556 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

boggiband atvvagn

Torsten  
#150028 Hej jag undrar om det finns någon som vet om det finns band till en atvtimmervagn. Jag har byggt en vagn till min terri 1020 men vagnen svänger själv när det är snö.boggiaxlarna är från en leja proffsvagn 22*11*8. Eller något annat tips om lösning. Är vagnen för lätt?



   TS
Avatar Fallback

Re: boggiband atvvagn

skog+ terri  
#150138 ja har samm problem o även då stål band på så vagn är för lätt men skulle ja göra något så skulle de vara att sätta på typ 400 tvin på vagn än band

Användarvisningsbild

Re: boggiband atvvagn

Mikael  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#150160
Torsten skrev:Hej jag undrar om det finns någon som vet om det finns band till en atvtimmervagn. Jag har byggt en vagn till min terri 1020 men vagnen svänger själv när det är snö.boggiaxlarna är från en leja proffsvagn 22*11*8. Eller något annat tips om lösning. Är vagnen för lätt?



Är vagnen för lätt så kunde det kanske hjälpa lite att vätskefylla däcken på vagnen.

Avatar Fallback

Re: boggiband atvvagn

skogshasse  
#150172
Torsten skrev:Hej jag undrar om det finns någon som vet om det finns band till en atvtimmervagn. Jag har byggt en vagn till min terri 1020 men vagnen svänger själv när det är snö.boggiaxlarna är från en leja proffsvagn 22*11*8. Eller något annat tips om lösning. Är vagnen för lätt?

hej har du en bild på bygget

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).