lör 12 nov 2011, 14:02#145516
Som det står på hemsidan så är man alltid välkommen att ställa frågor, så hör bara av dig om det är nått du undrar.
Vet ej om det är specilafästen eller om det är nån standard på minder maskiner.
Skopan går inte att vända i sitt fäste, två krokar i överkant och två hål i nerkanten där man har en tapp med låssprint i ena ändan. Lite överambisköst att demontera stödplattor och skopa vid transport, ser chansen som obefintlig att dom skulle lossna.
På maskinen i Hultdins film såg jag att man kan fälla upp draget, en finnes som inte finns på min maskin som iof är 10 år gammal. Tänkte om det var det som är xtrautrustningen.
Sitter hydraulutag på min med och presics som i filmen så är det ju på slangarna som går till gräveleganten, denna funktion försvinner alltså om man använder nån annan utrustning till utagen.
Har sett en maskin till salu som hade hydraulhammare och vattenpump som tillbehör som man kopplade til hydraulutagen.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=jM6eKzk3eLs[/youtube]
Min maskin har som sagt grävelegant trots att det är en SG10, säger ju i filmen att det bara finns till SG16 men jag har sett andra SG10:or med grävelegant men det finns som sagt dom utan oxå.