Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Hydralvagn till ATV

18 inlägg 7620 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Hydralvagn till ATV

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#128950 Lycka till (filmer/foton!), det blir säkert bra, och som "slurfi" sagt till mig flera gånger, typ: "de går alltid att sälja på blocket om man ångrar sig" :wink:

Avatar Fallback

Re: Hydralvagn till ATV

frida2011  
#128996 Har en Kranman T1900 med 2 stegspumpen samt en Artic Cat 550 LTD. Kraften i Atv:n räcker gott o väl till, man behöver inte mer, men fjädringen är lite väl mjuk bak så jag köpte fjäderlåsning av Avestavagnen som dom säljer till ett flertal modeller efter ett tips jag fick på detta forum. Är mycket nöjd med vagnen samt med kraften på kranen. Drivningen funkar också mycket bra och är starkare än jag trodde den skulle vara.
Har även ett FL 250 flak till till den som är mycket behändigt att använda och där tippen funkar mycket bättre än många pessimister sagt före köpet.
Visst är den dyr, måste jag också säga. Men som nån skrev före mig. Det finns ju dom som köper vattenskotrar m.m och det är väl också leksaker? Om man har en atv med band så skulle jag tro man har ett toppenekipage, men Rom byggs inte på en dag. En bandsats är ju inte gratis och det får bli ett annat "budgetår"! :grin:

Användarvisningsbild

Re: Hydralvagn till ATV

Seabass  
#129824 Klart du ska ha en vagn! kolla denna tråden där står lite olika resonemang osv viewtopic.php?f=21&t=9964&start=30

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).