tis 31 aug 2021, 17:13#725596Torbjörn Johnsen skrev:Det kan ju verka som att du återkommande hamnar i samma situation? Att ta med en defekt produkt hem och tro att man kan reklamera ett synligt fel i efterhand? Jag gissar att Klaraviks villkor är tydliga på den punkten? Jag har ingen anledning att försvara Klaravik men det är ju konstigt att återkommande handla där om man är missnöjd?
Nja, du har nog missförstått det hela lite...
För det första så går det tydligen inte att reklamera saker hos Klaraviks överhuvudtaget trots att det står i deras villkor.
Energiklippen hade jag tagit med mig oavsett då det blev ett bra pris men det det handlade om är att Klaravik har inte beskrivit objektet på ett korrekt sätt och borde ta ansvar för sitt dåliga arbete eller tycker du att de handlat korrekt?
Jag valde att kontakta dem angående detta och kräva ersättning för de fel som inte fanns beskrivna.
Ok?
"återkommande hamnar i samma situation..." Ja, det kan du ju tycka men det är inte förrän de ändrat sina villkor vad gäller visningar osv som jag och tydligen många andra har fått problem. Dessutom verkar deras arbetssätt också ändrats ganska radikalt det senaste. Av alla de affärer jag gjort med dem, och det är många, så är de 3 st som blivit riktiga surdegar, och det är inte förrän 2021 som dessa inträffat.
Klaravik säger ju själva att de är ett seriöst företag och då måste man ju kunna ställa så grundläggande krav som att de agerar som ett sådant också. Det skall ju inte vara som att jag handlar saker av "Berra i svängens bättre beg maskiner" med tillämpande av RH-garanti...
"konstigt att återkommande handla där om man är missnöjd..." De 2 senaste sakerna jag reklamerat köptes med väldigt kort tidsintervall emellan så jag hade faktiskt inte hunnit få hem det första förrän det andra inhandlades.
Jag hoppas jag har förklarat på ett tydligt och lättförståeligt sätt nu, eftersom du tydligen uppfattat det som att jag handlar ( 😉 ) mot bättre vetande...
Valtra T190
Valtra C100
Valmet 705 skogsutrustad.
Valtra (junkkari) 12t 4WD kärra med 600 hjul o Cranab fc45dt
Valmet 604, 502
Volvo EC140, EC55B
Rottne 2000
Timberjack 810B