Små skogsmaskiner och övriga maskiner
Alstor, Kranman P25 och Kranman 620 Pro Plus
Den här tråden har en sammanfattning på första sidan.
sön 19 jan 2020, 21:03#619950Tänker att midjan kanske inte är dimensionerad för att bära en kran om det inte är uppgraderat där också?

sön 19 jan 2020, 22:02#619966Klipp klarar den säkert galant men utan egen lastförmåga blir det en hög prislapp för en 4ton röjsåg.
Nä jag tycker lilla P25an är en bra innovation så jag ser gärna att de fortsätter utveckla den, radiostyrning ex.vis som vi sett på Youtube eller med liten kran som vi diskuterar nu. Ett ganska stort steg för en självverksam att gå från motormanuell gallring och med någon form av skotare eller timmervagn till att ta steget och köpa en Kranman skördare kontra steget att köpa P25.
Nä jag tycker lilla P25an är en bra innovation så jag ser gärna att de fortsätter utveckla den, radiostyrning ex.vis som vi sett på Youtube eller med liten kran som vi diskuterar nu. Ett ganska stort steg för en självverksam att gå från motormanuell gallring och med någon form av skotare eller timmervagn till att ta steget och köpa en Kranman skördare kontra steget att köpa P25.
mån 20 jan 2020, 13:20#620075Färdig på detta avlägg och flyttar 200 meter till nästa. Mycket roligt man är nöjd med maskiner man köper för en hel massa pengar. Det bästa med Alstorn är att man kan köra var som helst när som helst utan spår i stort sett. Rent och snyggt på avlägget även när man står på vägen och lastar av.
Lite kubik blir det också och det är ju tillfredställande man ser det blir något av det.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
Lite kubik blir det också och det är ju tillfredställande man ser det blir något av det.
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
TS
mån 20 jan 2020, 20:56#620164På blocket ikväll en P25.
Special m kran, häftigt.
Då kan man ju plocka riset.
Å hålla rent.
Special m kran, häftigt.
Å hålla rent.
mån 20 jan 2020, 21:00#620167
Jo det har diskuterats om den hela förra sidan i denna tråden. Har legat ute några dagar.
Amatörhuggare 62 skrev:På blocket ikväll en P25.
Special m kran, häftigt.
Å hålla rent.
Jo det har diskuterats om den hela förra sidan i denna tråden. Har legat ute några dagar.
TS
mån 20 jan 2020, 21:03#620173
Vi har just vädrat den saken. Men de flesta av oss tycker nog att det inte är värt merkostnaden om det bara ska plockas undan lite kvistar med den. Antagligen var inte kranen någon jätteframgång eftersom bygget redan ska säljas.
Vi har just vädrat den saken. Men de flesta av oss tycker nog att det inte är värt merkostnaden om det bara ska plockas undan lite kvistar med den. Antagligen var inte kranen någon jätteframgång eftersom bygget redan ska säljas. Rottne F12, Volvo EC70, Valtra A75, Kranman P25
Stihl MS 201,241,261,362, RS460,480,490, Jonsered 2253WH
Stihl MS 201,241,261,362, RS460,480,490, Jonsered 2253WH
mån 20 jan 2020, 21:13#620180
Jo men det kan också vara en möjlighet att fortsätta orka med att vara lite i skogen när kroppen börjar bli sliten. Går ju alltid att sälja igen när man inte kan/orkar med längre.
Mellberg skrev:P 25 gillar jag verkligen, kommer tyvärr 20 år försent för min del, känns det som
Jo men det kan också vara en möjlighet att fortsätta orka med att vara lite i skogen när kroppen börjar bli sliten. Går ju alltid att sälja igen när man inte kan/orkar med längre.
TS
mån 20 jan 2020, 22:35#620213Exakt så, en hel del omsättning på P25 begagnat men jag tror personligen inte det är något bevis för att säljarna inte varit nöjda utan många verkar gallra sitt och sen känner de sig helt enkelt ganska klara för lång tid framöver. En del här köper ju egen minigrävare för samma syfte, gräva sitt sen sälja vidare.
mån 20 jan 2020, 22:53#620226Nej vi behöver nog inte spekulera i varför man säljer sin maskin. Kan finnas hur många orsaker som helst. Just denna maskinen med kran har ägts av en 73 årig man tex. Kanske han var nöjd nu med arbete i skogen. Inte vet jag.
TS
tis 21 jan 2020, 12:20#620279Ett litet tips till alla som kör Kranman P25 är att fästa en stocksax i wiren, Gör otroligt mycket när man inte behöver snara alla stammar + att det går fortare att släppa lös stammen.
Sätter man saxen i övre öglan så går det fortfarande att snara de större stammarna utan att ta bort saxen.
Skapa konto
Sätter man saxen i övre öglan så går det fortfarande att snara de större stammarna utan att ta bort saxen.
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Skapa konto
Maskiner: Hemek ciceron, Hitachi zx70lc3, Mf-5445, Mf-135,
tis 21 jan 2020, 13:31#620289Är just därför saxen inte får vara för stor, Lite större än den jag skickade bilder på skulle funka. Men som sagt mycket går att ta med den lilla saxen och blir mycket smidigare än att snara allt
Maskiner: Hemek ciceron, Hitachi zx70lc3, Mf-5445, Mf-135,

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).