Små skogsmaskiner och övriga maskiner
Malwa 460 och arbro 350 stegmatare
tis 25 dec 2018, 13:41#540204Pinne 1 var också inkopplad i ventil 1. Ska testa om det funkar om bara traktorjäveln kan gå upp i arbetsvarv. Kaffe kanske löser problemet
TS

tis 25 dec 2018, 14:21#540206På inkommande är det tre kopplingar som går mot två.
De två som jag tror spelar ihop går hit.
Kan det vara så att man ska skriva åt justeringen i sidan?
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
TS
tis 25 dec 2018, 14:44#540207Klantigt. Det är ju en luftning.
Dioderna i ventilerna lyser enligt schemat.
Stift 12 verkar väl vara konstant spänning. Om man byglar den till stift 1 så att den alltid drar. Vad händer då med såg?
Skapa konto
Dioderna i ventilerna lyser enligt schemat.
Stift 12 verkar väl vara konstant spänning. Om man byglar den till stift 1 så att den alltid drar. Vad händer då med såg?
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Skapa konto
Senast redigerad av Sisyfos tis 25 dec 2018, 18:09, redigerad totalt 1 gång.
TS
Re: Malwa 460 och arbro 350 stegmatare
tis 25 dec 2018, 14:48#540210Nja de måste varit någorlunda rätt justerat innan och strypningen sitter på returen
Valtra 6550, jake monterad Moheda M65, Arbro 350M, Moheda 121 4wd
tis 25 dec 2018, 15:10#540211
Jag har nog en komplett manual, dåligt översatt från finska
Forestboy skrev:Har du instruktionsbok för arbon?
tis 25 dec 2018, 15:12#540212
Den yttre är retur från sågmotorn med strypning för funktionen på sågcylindern , sen en retur från ventilblocket o innerst tryck in till blocket
Sisyfos skrev:På inkommande är det tre kopplingar som går mot två.
Den yttre är retur från sågmotorn med strypning för funktionen på sågcylindern , sen en retur från ventilblocket o innerst tryck in till blocket
tis 25 dec 2018, 16:23#540217Ok, jag har endast på finska.. men tror nån kan svenska där de tillvekas [emoji848]
gnisten83 skrev:Forestboy skrev:Har du instruktionsbok för arbon?
tis 25 dec 2018, 16:39#540218Du får ursäkta men översättningen är inte klockren tex på ett ställe står”varken eller” när de menar ”både och” så jag fick fundera lite när jag läste för att hänga med hur de var menat 😉
tis 25 dec 2018, 17:54#540227Har du fixat hylsa redan?
Sisyfos skrev:Konstigt vad man tror man kan hinna på en kväll när man är nybörjare. Projektmålet var att börja fylla vagnsdäcken med vätska, haka i aggregatet och börja titta på hur jag ska koppla in skördardatorn.
Oturligt nog så passade inte ventilen med min påfullnadsanordning så vätskan blev det inget av.
Och hur fn ska man få ihop det här?
Och tappen är 50mm och hålet Arbron är 60mm, så där tänkte jag att en extra hylsa måste till.
Hoppas på bättre lycka till helgen
tis 25 dec 2018, 18:00#540229Av vad och hur gjorde du hylsan (adaptern) bild? Jag står in för samma då svängen har 49,7 mm och arbon 59mm hål.
gnisten83 skrev:Arbrons hylsa är svetsad så den är inte så lättbytt, jag körde med en insatshylsa imellan på den förra kranen
tis 25 dec 2018, 18:07#540231Nummer verkar det vara flera diskussioner på gång samtidigt. Jag har en manual men är för kass för att tolka den.
Empiriska tester visar att sågen beter sig lika om jag kör bara sågen kontra om jag kör grip in samtidigt som jag sågar. Spontant känns den gå lite väl snabbt. Det tar rejält på motorvarven.
Angående hylsan är det morgondagens problem. Jag har en rörstump som jag ska testa med. Idag har varit en bra dag
Empiriska tester visar att sågen beter sig lika om jag kör bara sågen kontra om jag kör grip in samtidigt som jag sågar. Spontant känns den gå lite väl snabbt. Det tar rejält på motorvarven.
Angående hylsan är det morgondagens problem. Jag har en rörstump som jag ska testa med. Idag har varit en bra dag
TS
tis 25 dec 2018, 18:51#540239Hylsan behövde inte jag fixa för jag fick den på köpet av Lantmännen när jag köpte min första Arbro o numera har jag 59tapp på rotatorn.
Menar du att sågkedjan går för fort eller att sågrörelsen går för snabbt?
Rörelsens hastighet styrs av den justerbar strypningen du hade på bild innan idag.
När du trycker sågknappen så stängs klorna oavsett om du trycker stängaknappen eller ej,
Om du har aggregatet öppet o trycker sågknappen kommer aggregatet stänga innan de sågar
Menar du att sågkedjan går för fort eller att sågrörelsen går för snabbt?
Rörelsens hastighet styrs av den justerbar strypningen du hade på bild innan idag.
När du trycker sågknappen så stängs klorna oavsett om du trycker stängaknappen eller ej,
Om du har aggregatet öppet o trycker sågknappen kommer aggregatet stänga innan de sågar
Annons:

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).