//Henke mÄnskensskogsbonde
SmÄ skogsmaskiner och övriga maskiner
Sexhjulingen
sön 16 jun 2019, 00:11#571450Vilken hĂ€rlig maskin. đ Lycka till med lagningen.

sön 16 jun 2019, 15:32#571530Kranen Àr demonterad nu. Ska bestÀlla en ny profil i morgon med tjockare gods.
VÀstra delen av BorlÀnge kommun finns jag i.
VÀstra delen av BorlÀnge kommun finns jag i.
TS
lör 20 jul 2019, 16:59#577166Kranen Àr fixad nu.
Har Àven ett nytt tillbehör till maskinen. En jordborr.. sjÀlva borren Àr en isborr pÄ runt 90 mm. Rotorn Àr för klen för nÄn avanserad borrning sÄ jag köpte en hydraulmotor som monteras pÄ kran. Motorn drivs av gripens stÀng-öppna funktion.
Har Àven ett nytt tillbehör till maskinen. En jordborr.. sjÀlva borren Àr en isborr pÄ runt 90 mm. Rotorn Àr för klen för nÄn avanserad borrning sÄ jag köpte en hydraulmotor som monteras pÄ kran. Motorn drivs av gripens stÀng-öppna funktion.
TS
lör 20 jul 2019, 17:39#577177T.o.m PlÄt-Niklas skulle bli grön av avund.
Essentially, all models are wrong, but some are useful. (George E P Box, 1979)
lör 20 jul 2019, 21:25#577214Det jag saknar just Àr en borrtrissa pÄ 200 mm. 200 Àr en rÀtt lÀmplig storlek pÄ plinthÄl. Men det ska snart vara fixat.
Vid senaste jobbet med fallvirke sÄ dök det upp nÄgra granar som jag missade. Uppköparen hade dÄ hÀmtat det andra virket sÄ jag gjorde en deal med Àgaren och köpte dom sjÀlv. Det passade bra just nu eftersom jag nyligen fÄtt hem en woodland mills 126 bandsÄgverk. Men detaljer om den fÄr vÀl bli i en annan trÄd
Vid senaste jobbet med fallvirke sÄ dök det upp nÄgra granar som jag missade. Uppköparen hade dÄ hÀmtat det andra virket sÄ jag gjorde en deal med Àgaren och köpte dom sjÀlv. Det passade bra just nu eftersom jag nyligen fÄtt hem en woodland mills 126 bandsÄgverk. Men detaljer om den fÄr vÀl bli i en annan trÄd
TS

Hej GÀst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gÀrna vilja tipsa dig om hur du kan fÄ ut mer av skogsforum. Klicka pÄ de knappar som passar dig hÀr intill (minifönster öppnas).