tor 02 apr 2026, 15:38#908527Ja då är det dags att avsluta och sammanfatta säsongen. Kört skördaren 568 timmar, skotaren 335 timmar och P25:an 23 timmar i besvärliga slänter där inte maskinerna tar sig fram. Några timmar till motorsåg till fällning och några timmar med röjsågen. Helt ledig från annat är jag inte heller så det har varit en lång härlig säsong och det har blivit mycket gjort, Började säsongen med mycket klen tall och gick över på mer granskog vid nyår. Det är 7:e säsongen jag kör med mina småmaskiner nu. Skördaren dock bara 4 hela säsonger plus någon månad säsongen före. Ja det börjar synas i skogen att man gjort något dessa år och det blir som jag vill ha det. Inga stora vägar, inga körskador och mycket träd kvar. Det blev dock inte klart år heller som tur är men nu får det vänta till hösten. Nu är det vedproduktion som gäller även om jag ju har minskat ordentligt så är det en hel del tid som behövs till det.
Lite blandade bilder från efter årsskiftet och en liten filmsnutt som översikt från sista området.
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort,
Välkommen! Skapa konto