Körde skördare som vanligt, eller la han det speciellt så att du kunde köra?
Självvald väg i egen skog

hlb skrev:Camwood. Dina spårbilder ser inte ut att vara svag och känslig mark. På grusbackar kan man köra stridsvagn utan spår.
loppan skrev:Det blir som att jämföra en spade med grävmaskin,spaden gör mindre skada.
sundelius skrev:Skillnaden mellan liten traktor och liten skotare hoppas jag att jag har ett svar om ett par veckor. Att jag vinner i smidighet, komfort och framkomlighet är nog klart men är också nyfiken på jämförelsen på markskador
Camwood skrev:Som många har skrivit så körs traktorer på bättre/fastare mark just för att dom inte har något alternativ. Sen har en del skrivit att en traktor kör inte när det regnar mm och en andra exempel som förklaring till mindre skador i skogen! vilket jag tycker inte hör hit utan det kan man väl göra med en skotare också!! Sen gräver inte en skotare med band mycket mer i kurvorna än när den kör rakt fram tycker jag utan spårens djup beror nästan helt på markens beskaffenhet.
hlb skrev:12 mfub/tim med 5 tim arbetsdag kan verifieras av skördarlistor och leveranssedlar. Om du anklagar mig för att ljuga faller det tillbaka på dig själv. 500 m från hygge till avlägg tar något mer än 1 minut med traktorn. Härmed bemöter jag inte fler så här oseriösa inlägg.