Snickare som fuskar i skogen ungefär 5 månader om året.
Små skogsmaskiner och övriga maskiner
Skogselmia 2015
lör 16 maj 2015, 08:22#329911Visst bjuder jag Jens, ja jag drar på fre morgon.

lör 16 maj 2015, 11:28#329927Hej,
Det har som sagt inte riktigt löst sig än med skogsforums monterplats. Att vi kommer ha monter ihop med Åke och Peter med veteransågarna är klart, frågan är bara vart på området.
Men det kommer sannolikt att lösa sig i början på nästa vecka och då skriver jag direkt här så alla vet och uppdaterar kartan.
Det börjar också bli klart med "årets kollektion" som kommer finnas tillgänglig i montern. Det är nya kepsar, nya klistermärken, t-shirts, jackor osv. Här tänkte jag göra som så att det kommer finnas möjlighet att köpa färdiga paket för de som vill. Det är självkostnadspris som gäller och jag kommer uppdatera i tråden med bilder på de nya grejerna när de kommer, troligtvis under nästa vecka.
Det har som sagt inte riktigt löst sig än med skogsforums monterplats. Att vi kommer ha monter ihop med Åke och Peter med veteransågarna är klart, frågan är bara vart på området.
Men det kommer sannolikt att lösa sig i början på nästa vecka och då skriver jag direkt här så alla vet och uppdaterar kartan.
Det börjar också bli klart med "årets kollektion" som kommer finnas tillgänglig i montern. Det är nya kepsar, nya klistermärken, t-shirts, jackor osv. Här tänkte jag göra som så att det kommer finnas möjlighet att köpa färdiga paket för de som vill. Det är självkostnadspris som gäller och jag kommer uppdatera i tråden med bilder på de nya grejerna när de kommer, troligtvis under nästa vecka.
MvH Fredrik (tidigare admin@skogsforum). Rapportera virke i vår nya virkesrapport! Det finns inga dumma frågor! Var med och diskutera skog!
mån 25 maj 2015, 13:51#331176Hej,
Idag marknadsför Elmia Tio skäl till varför Värmlänningar åker på SkogsElmia.
Du kan läsa dem här:
http://www.elmia.se/SkogsElmia/For-beso ... kogsElmia/
Dälä fenns skogshogging, där fenns dä Värmlänninger!
Idag marknadsför Elmia Tio skäl till varför Värmlänningar åker på SkogsElmia.
Du kan läsa dem här:
http://www.elmia.se/SkogsElmia/For-beso ... kogsElmia/
Dälä fenns skogshogging, där fenns dä Värmlänninger!
MvH Fredrik (tidigare admin@skogsforum). Rapportera virke i vår nya virkesrapport! Det finns inga dumma frågor! Var med och diskutera skog!
mån 25 maj 2015, 19:33#331229Idag blev det klart att vi får en plats att visa veteransågar och även några sockar att såga i.
Bra jobbat Fredrik.
Det ska bli kul att visa upp lite och låta mycke.
Hoppas på bra väder och många som går den långa rundan så att vi kan träffas för en pratstund om gamla sågar och gamla skogsmaskiner
Monter nr. Är inte klart än men går ni den långa rundan kan ni inte missa oss.
Vi ses.
Bra jobbat Fredrik.
Hoppas på bra väder och många som går den långa rundan så att vi kan träffas för en pratstund om gamla sågar och gamla skogsmaskiner
Vi ses.
tis 26 maj 2015, 00:18#331281
Jag som hade hoppats att ni skulle få såga i något mer än sockar.
kärrabol skrev:Idag blev det klart att vi får en plats att visa veteransågar och även några sockar att såga i.
Bra jobbat Fredrik.
Vi ses.
Jag som hade hoppats att ni skulle få såga i något mer än sockar.
//Henke månskensskogsbonde
tis 26 maj 2015, 00:20#331283
Sockar
Kann det vara Kinasågar dom ska demonstrera
Hema skrev:Jag som hade hoppats att ni skulle få såga i något mer än sockar.![]()
![]()
Sockar
Jack of all trades, master of none!
ons 27 maj 2015, 21:14#331515Jamen tack!
Vad kul att en av dina är med, vilken är det?
Vad kul att en av dina är med, vilken är det?
ons 27 maj 2015, 21:36#331523Älgen i kikarsiktet.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
Förr var det nu å jävligare blev ännu värre.
ons 27 maj 2015, 21:41#331525Ja, den är häftig!
Här är annars dagens leverans.
Årets version av klistermärke. Vi kör detta på försök, några gillade ju denna kombination och det kan nog fungera bra. Dessa är lite mindre, ca 10cm bred. Utskurna symboler.
Kan det vara något?
Skapa konto
Här är annars dagens leverans.
Årets version av klistermärke. Vi kör detta på försök, några gillade ju denna kombination och det kan nog fungera bra. Dessa är lite mindre, ca 10cm bred. Utskurna symboler.
Kan det vara något?
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Skapa konto
tor 28 maj 2015, 08:46#331557Hej,
Ja, det är ju enklast. Swish finns också för de som har det.
Tror det finns bankomater på mässområdet, men är inte 100 säker.
Ja, det är ju enklast. Swish finns också för de som har det.
Tror det finns bankomater på mässområdet, men är inte 100 säker.

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).