Små skogsmaskiner och övriga maskiner
MYRAN.
tis 26 nov 2013, 20:22#246483. Asså blir det skitkonstigt om jag säger till familjen att utlandet nyskotern o badrummet är inställt vi ska ut i lia o hugga med pappas nya maskin?

mån 02 dec 2013, 13:49#247635
Stolpmyran är ju en mer allrondmaskin betydligt tynger och med en starkare kran för andra ändamål, kranen på skogsmyran är tillräckligt stark till det den är avsedd för har fungerat bra att sitta och köra på efter ombyggnaden. Man blir förvånad att det går att köra på myrmark och stenig terräng som det gör med ekipaget. Släpade fram gärdsgårdsstör full klämbanke inga problem.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
Stolpmyran är ju en mer allrondmaskin betydligt tynger och med en starkare kran för andra ändamål, kranen på skogsmyran är tillräckligt stark till det den är avsedd för har fungerat bra att sitta och köra på efter ombyggnaden. Man blir förvånad att det går att köra på myrmark och stenig terräng som det gör med ekipaget. Släpade fram gärdsgårdsstör full klämbanke inga problem.
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
TS
mån 02 dec 2013, 22:05#247724Det är imponerande data. Spec vändcirkel på 3m.
tis 03 dec 2013, 07:04#247761
har du fler datablad som kanske visar motorstyrka pumpstorlek mm
backman skrev:
har du fler datablad som kanske visar motorstyrka pumpstorlek mm
tis 03 dec 2013, 08:00#247766
Här är nästa blad kan inte skicka mer än en bild åt gången det går trögt att lära sig detta.
1979 levererades den med bensinmotor vi bytte till Lombardini LDA 510 ca 10kw som kostade 15660kr. Motorn kan upplevas i minsta laget men är nog anpassad till att övrigt skall hålla.
Skapa konto
Här är nästa blad kan inte skicka mer än en bild åt gången det går trögt att lära sig detta.
1979 levererades den med bensinmotor vi bytte till Lombardini LDA 510 ca 10kw som kostade 15660kr. Motorn kan upplevas i minsta laget men är nog anpassad till att övrigt skall hålla.
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Skapa konto
TS
tor 05 jun 2014, 10:14#282422Har en klippmyra till salu saknar klippen och motor, har en 3 cyl deuts motor som var tänkt till den men tiden räcker inte till. finns även en reservdelsmaskin som saknar motor, klipp och hjul
tor 05 jun 2014, 20:59#282502Ojdå, då kanske det kan bli några ägarbyten
Men vad har du för maskin? bilder o prisbild?
Mig veterligen finns det tre olika maskiner.
Skogsmyra: Minsta maskinen med grip och lunnings-klämbank
Klippmyra: En lite större skogsmyra, där det är en kraftigare kran och gripen är utbytt mot ett klippaggregat + en klämbank (om den är större än den på skogsmyran vet jag ej)
Stolpmyra: Storleksmässigt med klippmyran, men den har lavettstödben och kranen har 3 olika redskap: jordborr, stolphållare och grävarm istf. klippaggregatet. Samt att klämbanken är utbytt mot ett taggigt anhåll, för att spänna fast stolpar.
Men vad har du för maskin? bilder o prisbild?Mig veterligen finns det tre olika maskiner.
Skogsmyra: Minsta maskinen med grip och lunnings-klämbank
Klippmyra: En lite större skogsmyra, där det är en kraftigare kran och gripen är utbytt mot ett klippaggregat + en klämbank (om den är större än den på skogsmyran vet jag ej)
Stolpmyra: Storleksmässigt med klippmyran, men den har lavettstödben och kranen har 3 olika redskap: jordborr, stolphållare och grävarm istf. klippaggregatet. Samt att klämbanken är utbytt mot ett taggigt anhåll, för att spänna fast stolpar.
//Henke månskensskogsbonde
lör 07 jun 2014, 09:25#282663
Vad jag kan förstå så håller du dig till sanningen. Efter om byggnaden av Myran blev det en väldig smidig maskin att ta sig fram med i terrängen och hämta Älg och lite ved både i sten och myrmark. Har ingen uppfattning om Klipp och stolpmyrans framkomlighet.
Hema skrev:Backman Det är väl du som vet hur det ligger till, hur nära sanningen är jag?
Vad jag kan förstå så håller du dig till sanningen. Efter om byggnaden av Myran blev det en väldig smidig maskin att ta sig fram med i terrängen och hämta Älg och lite ved både i sten och myrmark. Har ingen uppfattning om Klipp och stolpmyrans framkomlighet.
TS

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar