Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Loglander - miniskotare

35 inlägg 7688 visningar 7 följer Svara, dela mm...   

Re: Loglander - miniskotare

Gaffe  
adahlm skrev:Blev ännu oljebyten i hydrauliken, motorn och boggilådorna, totalt över 120 liter olja att byta på den,
Så nu är det bara att börja köra ut allt som redan ligger i hugget i skogen, till först en gallring i 20årig hybridasp / vårtbjörksplantering, allt verkar fungera och maskinen känns mycket stadigare än tidigare

1674505290_2023-01-23_22-03-45.jpg

1674505292_2023-01-23_22-12-38.jpg

Hur går det för dig, funkar maskinen bra nu?
Spårar vagnen bra efter traktordelen?

Syketec Woodpecker WP-50

adahlm  
#791914 Jo, nu fungerar allt som det ska, Bara vädret som ställer till det nu, fastän det är en liten lätt maskin så blir det svårt när det snöfritt och blött i skogen. Vagnen följer nog bra efter traktordelen, men vändradien är ganska stor i förhållandet till storleken på maskinen,

TS

Gaffe  
#791918 Kul, ja nu släpper snart kylan i söder å det blir ett par blöta veckor.

Gaffe  
adahlm skrev:Jo, nu fungerar allt som det ska, Bara vädret som ställer till det nu, fastän det är en liten lätt maskin så blir det svårt när det snöfritt och blött i skogen. Vagnen följer nog bra efter traktordelen, men vändradien är ganska stor i förhållandet till storleken på maskinen,

Skulle du vilja mäta vändradien? Hade varit intressant, då jag står i valet o kvalet mellan en ny skogsvagn eller en begagnad mindre skotare.

adahlm  
#792303 Den går i skogen nu varje dag och tyvärr finns där ingenstans med tillräckligt utrymme för att mäta,
Men vändradien är nog ganska stor på den här, gäller nog att ha raka körvägar mellan träden.

TS
Annons:
Farma LF8 Tour
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).