SKOGSFORUM ARTIKEL 

Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Kranman 620S - Gallringsskördaren för skogsägaren (video)

35 inlägg 26071 visningar 9 följer Svara, dela mm...  
Användarvisningsbild

Re: Kranman 620S - Gallringsskördaren för skogsägaren (video

Vedproducent  
paavo25 skrev:Blev lite oklart vad dom andra sakerna var, brand utrustning var ena, kombi agregatet redan på finnmetko i höstas samt några videon av nya ägaren

Det är första maskinen som dom gjort om drivlinan på. Annars är det riktigt. Det går 5 st Kranmanmaskiner med kombiaggregat i Finland och 2 st i Norge. Flera andra fabrikat har kört med det i flera år. Kombiaggregat er är inte nytt på något sätt. Men det här är lite mer en testmaskin. Sen testas det alltid saker och det är bara det som Kranman själva är nöjda med som brukar komma till offentligheten.

Kranman
Användarvisningsbild

paavo25  
#865804Jo kombin ej ny, var och varannan kommentar i vidon av 620 är om man får den med rullmatad eller tmo keto agregat, men denne är ju liten och ringår smart regulationer osv. Som vi ju alla redan vet,

Nytt för mig att de finns såpass många kranman 620 med kombi, trodde de fanns möjligtvis max 5 överhuvudtaget i Finland

Användarvisningsbild

Camaro1969  
#865820Blire rullmatat även för dig vedproducent?

Såg vettigt ut

Användarvisningsbild

Vedproducent  
Camaro1969 skrev:Blire rullmatat även för dig vedproducent?

Såg vettigt ut

Jag följer naturligtvis utvecklingen av maskinerna. Fungerar det bra så är det inte alls omöjligt att jag byter upp mig. Men inget som är planerat just nu. Ska låta Andreas testa ordentligt med sin maskin och jag får bra information från honom. Vi har bra kontakt med varandra så lär få veta hur han tycker det fungerar. Brukar ju bli vissa förbättringar när saker testas så kan gott vänta lite. Fungerar bra det jag kör med också.

Användarvisningsbild

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#865827Vi har beställt en tillbyggnadsats, "kommer snart".
Blir ju en utmaning med den extra vikten på max utlägg. På tidig tallgallring bör det ju fungera bra. Sen på lite grövre återstår att se. Men spännade är det, kanske 150 träd i timmen snart!
Men vi får ju snart veta.

Annons:
Arevo
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).