Små skogsmaskiner och övriga maskiner
Vi som kör äldre Terri.
sön 09 mar 2014, 21:25#270318Ja det är inget roligt haveri,har blivit petnoga att kolla sträckningen av kedjorna sen det hände mig.Lagret som trycker mot kedjan hade ramlat loss,då tar det inte lång stund innan det går åt pipan,bara att hoppas att man är på ett bra ställe när det tar tvärstopp.Kopplade traktorns vajerspel i terrin när vi bytte kedjorna,då kunde man dra den lite försiktigt för att få kedjelåsen i rätt läge,håller med om att det blev mycket järnskrot på botten.Hällde i en blandning av smörjfett o växelådsolja i kedjehuset,sen har det peppar peppar varit tyst o lugnt,hoppas det fortsätter så ett bra tag till.
TS

mån 10 mar 2014, 08:12#270397Tok begge lagrene på høyre side på akslingen som går inn fra variator til kjedekassen..:/ Kjedekassen va full av is..
Tøff lærdom, nå er det kjedekassen flushet og ny olje... Skummelt med vann i oljen når maskinen står ute hele året...
Tøff lærdom, nå er det kjedekassen flushet og ny olje... Skummelt med vann i oljen når maskinen står ute hele året... tor 17 apr 2014, 11:44#276897
Er vel enklere å montere en større sylinder der den org. står allerede... Skal ikke så mye opp i stempel dia. før du har nok kraft.. Noen som vet hydrolikk trykk på styringen?
Kaipa skrev:Är det nån som har satt dubbelkolvar på midjestyrningen på en Terri 1000??? Tacksam för ideer och bilder. mvh Roger
Er vel enklere å montere en større sylinder der den org. står allerede... Skal ikke så mye opp i stempel dia. før du har nok kraft.. Noen som vet hydrolikk trykk på styringen?
tor 17 apr 2014, 14:06#276916Ja att byta kolv kan ju vara en lösning men jag är mera inne på ett dubbelkolvsystem.
Mojjen88 har tittat på din bild men min kolv sitter åt andra hållet av nån anledning, kan tänkas att min maskin har varit variatorstyrd förut.
Mojjen88 har tittat på din bild men min kolv sitter åt andra hållet av nån anledning, kan tänkas att min maskin har varit variatorstyrd förut.
sön 25 maj 2014, 09:08#281210Jag bytte ett nyligen,tror det är 8 eller 9 lager i dom.Lika bra att satsa på det bästa då det inte är så jättekul att montera tillbaka dom.Självfallet är det ju i skogen punkteringarna inträffar aldrig hemma på gårn
TS
mån 16 jun 2014, 18:16#283641Jag monterar nu 8 lagers däck i bakersta däcket på bägge sidor och kommer att använda BV202 däck i dom övriga 6 men skulle behöva få tag i några fälgar till motordelen, nån som kan ha några hyfsade till ett bra pris????
Ska också bygga om till dubbelkolvsystem, hoppas att det blir bra.
Ska också bygga om till dubbelkolvsystem, hoppas att det blir bra.
tor 04 maj 2017, 11:56#453575
Hämtade hem denna igår, inkl trpsläp.
Hoppas den kommer fylla sin funktion och vara mig trogen i vått å torrt.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
Hämtade hem denna igår, inkl trpsläp.
Hoppas den kommer fylla sin funktion och vara mig trogen i vått å torrt.
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).