Små skogsmaskiner och övriga maskiner
Malwa 460 och arbro 350 stegmatare
lör 09 maj 2020, 21:43#643428Idag var det riskörning på agendan. Kul med lite annat jobb som omväxling. Tack morbror för filmen.
TS

lör 09 maj 2020, 22:01#643431
Du får köpa ett stativ till din morbror.
Så han orkar göra längre filmer.
Sisyfos skrev:Idag var det riskörning på agendan. Kul med lite annat jobb som omväxling. Tack morbror för filmen.
Du får köpa ett stativ till din morbror.
Så han orkar göra längre filmer.
Förargelsen över dålig kvalité varar längre än glädjen över ett lågt pris
lör 20 jun 2020, 10:32#651299Dags att fixa lite rost.
Man ser att jag fixat den nedre biten 😀
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
Man ser att jag fixat den nedre biten 😀
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
TS
lör 20 jun 2020, 12:10#651306
Malwa säger att de hade problem med lackeringen perioden min tillverkades. Så lacken lossnar i stora flagor. Grundlacken verkar ändå sitta rätt bra. Det rostar i kanter även utan gummilister 😥
Som tur är har man använt rätt grov plåt så att den tål att slipa på
gnisten83 skrev:Kryper de lätt bakom gummilisterna?
Malwa säger att de hade problem med lackeringen perioden min tillverkades. Så lacken lossnar i stora flagor. Grundlacken verkar ändå sitta rätt bra. Det rostar i kanter även utan gummilister 😥
Som tur är har man använt rätt grov plåt så att den tål att slipa på
TS
lör 20 jun 2020, 15:16#651330Det där är ju riktigt dåligt för att vara en så ny maskin. Borde inte Malwa fixa det åt dig med nya plåtar eftersom de vet om att det är dåligt jobb från deras sida vid tillverkning?
Hva 346XPG, 242XPG, 245RX, 555FXT, Jonsered CS2152W
lör 20 jun 2020, 17:41#651361
Skapa konto
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Skapa konto
Snickare som fuskar i skogen ungefär 5 månader om året.
lör 20 jun 2020, 20:41#651394Ja du får fråga Erre 🤣 🤣
Han mobbar mig ständigt för mina försök att ha låda med mig.
Hade en låda i aluminium från Biltema som passar riktigt bra men efter jag knackat ut den ett tiotal gånger var den redo för tippen
Nu byggde jag en låda i formplywood som jag endast använder vid transport till nytt ställe men ställer av när jag ska ut i skogen. Det kvittar hur försiktig man är, placeringen gör att man knycklar till den till slut.
Har ordnat så jag får plats med 2 sågar på grinden och får nog vara nöjd med det
Väldigt roligt att följa din resa med 460 btw
Han mobbar mig ständigt för mina försök att ha låda med mig.
Hade en låda i aluminium från Biltema som passar riktigt bra men efter jag knackat ut den ett tiotal gånger var den redo för tippen
Nu byggde jag en låda i formplywood som jag endast använder vid transport till nytt ställe men ställer av när jag ska ut i skogen. Det kvittar hur försiktig man är, placeringen gör att man knycklar till den till slut.
Har ordnat så jag får plats med 2 sågar på grinden och får nog vara nöjd med det
Väldigt roligt att följa din resa med 460 btw
Snickare som fuskar i skogen ungefär 5 månader om året.

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).