Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Varning för Klaravik

303 inlägg 397603 visningar 53 följer Svara, dela mm...  

Re: Varning för Klaravik

SudCaravelle  
Ljursken skrev:
ananders skrev:Jag tycks mig känna igen denna balja ifrån en artikel i ATL nyligen.🤔

https://www.klaravik.se/auction/product ... gtippande/

Japp, då var den till salu igen.
Fortfarande fel mått och fortfarande inga fel på den, verkar vara ombyggd och lagad alltså...

Kan knappast bli tydligare hur totalt oseriösa Klaravik är.

Kranman

Elmhult  
SudCaravelle skrev:
Ljursken skrev:
ananders skrev:Jag tycks mig känna igen denna balja ifrån en artikel i ATL nyligen.🤔

Fortfarande fel mått och fortfarande inga fel på den, verkar vara ombyggd och lagad alltså...

Kan knappast bli tydligare hur totalt oseriösa Klaravik är.

Är det samma är det ju rakt av skandal och Klaravik visar ogenerat upp hur oseriösa de är och hur lite de bryr sig.

Ljursken  
#726893Ja, det är samma

TS

r93  
#726895Ring ATL!!

alias  
Ljursken skrev:

Onekligen förtroendeingivande när man anger en volym i två dimensioner istället för tre (har man försnillat en dimension så är kanske måttfel på övriga två att anse som inom toleransnivån). 😉

MVH
Alias

Ljursken  
alias skrev:
Ljursken skrev:

Onekligen förtroendeingivande när man anger en volym i två dimensioner istället för tre (har man försnillat en dimension så är kanske måttfel på övriga två att anse som inom toleransnivån). 😉

Ja, Klaravik är goda läsare på Skogsforum iaf.
Nu är annonsen och beskrivningen för Flisbaljan som är till salu igen ändrad!
Nu har man kompletterat med fler mått, som dessutom är något sånär i rätt socken i alla fall.
Dessutom finns det "anmärkningar" -hör och häpna!
Däremot undrar jag om det är ventilpaketet som sitter framtill som är en "kran" i beskrivningen?

MVH
Alias

TS

Ljursken  
alias skrev:
Ljursken skrev:

MVH
Alias

Ja, Klaravik är goda läsare på Skogsforum iaf.
Nu är annonsen och beskrivningen för Flisbaljan som är till salu igen ändrad!
Nu har man kompletterat med fler mått, som dessutom är något sånär i rätt socken i alla fall.
Dessutom finns det "anmärkningar" -hör och häpna!
Däremot undrar jag om det är ventilpaketet som sitter framtill som är en "kran" i beskrivningen?

TS

Ljursken  
#727458Jag kanske kan skicka faktura nu snart då till Klaravik för "konsultation för flisbalja"
Jag har ju varit där och utfört jobb åt dem med noggrann besiktning och mätning av objektet.
De verkar ju onekligen nu äntligen ha tagit till sig att det jag påpekat hela tiden i reklamationerna stämmer med verkligheten eftersom de ändrat annonsen efter mina uppgifter!
Jag kanske då kan få betalt för mina utlägg vad gäller förlorad arbetsinkomst, restid, milersättning, traktamente?

TS

Elmhult  
#727543Klaravik verkar inte ha några problem med att vara behjälpliga med att dumpa skrot åt människor med rymligt samvete. Vilken jävla skojerifirma. 👎

björken  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#727544Så länge man är tydlig med vad man säljer så får man ju sälja skrot också, en persons skrot kan vara guld för nån annan.

Elmhult  
björken skrev:Så länge man är tydlig med vad man säljer så får man ju sälja skrot också, en persons skrot kan vara guld för nån annan.

Men det verkar inte vara det Klaravik pysslar med. Jag förstår att de bara går på säljarens beskrivning. Men jag vill ändå ifrågasätta det moraliska i förfarandet. Man kan ju få intrycket att de inte har några problem med att assistera mindre nogräknade. Bästa verkar vara att undvika dom helt.

Ljursken  
björken skrev:Så länge man är tydlig med vad man säljer så får man ju sälja skrot också, en persons skrot kan vara guld för nån annan.

Visst så är det, men då skall man inte påstå att skrotet är gjort av guld....
Då tror jag det hamnar under benämningen bedrägeri?

TS

Elmhult  
#727798500 spänn fick dom för den den här gången.

Ljursken  
Elmhult skrev:500 spänn fick dom för den den här gången.

Ja det var kanske ingen som var så sugen nu när det var känt hur mycket fel det var på den...

TS

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#728668Om jag skulle tröttna på min traktorgrävare, så skulle jag vilja sälja den till högstbjudande och inte vilja lägga ner så mycket tid på att svara i telefon och vara på plats (jag och traktorgrävaren är särbos!). Så för mig hade det ju varit lockande med något som Klaravik. Men å andra sidan försöker jag ju inte lura folk, snål är jag inte.

Vad finns det för alternativ som är bra?

Annons:
<FTG
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).