Små skogsmaskiner och övriga maskiner
volvo bm stornalle
fre 17 dec 2010, 16:04#110701De stornallar som jag ägt har haft bakdörrar där man klivit in.

lör 18 dec 2010, 10:05#110789Här är min Stornalle
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
TS
lör 18 dec 2010, 16:45#110826här är rotatorn
Skapa konto
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Skapa konto
TS
sön 19 dec 2010, 21:26#110992Har du vanliga traktormönster eller de speciella drivdäcken som satt som standard?
MF Robur III -68
Fordson Super Dexta -64
Ford 3000 -69
BM 320 Buster -64
Ferguson TE-D20 Grålle -51
Husqvarna 346XPG
Husqvarna 345
Fordson Super Dexta -64
Ford 3000 -69
BM 320 Buster -64
Ferguson TE-D20 Grålle -51
Husqvarna 346XPG
Husqvarna 345
sön 19 dec 2010, 21:30#110993Funkar sträckningen som den ska?
På bilden ser det ju ut som om du har trapperdäckena.
Gripen på dom brukar väl inte vara dom snabbaste.
På bilden ser det ju ut som om du har trapperdäckena.
Gripen på dom brukar väl inte vara dom snabbaste.
sön 19 dec 2010, 22:25#111010Ser du att sträckningen går ut till fullo så är det ju bara att sätta kortare plattjärn i skarven eller ta bort en platta och sått längre plattjärn.
Det är det som är så fint med dom mindre maskinerna, det går bra med plattjärn till skarvarna.
Det är det som är så fint med dom mindre maskinerna, det går bra med plattjärn till skarvarna.
tis 21 dec 2010, 21:24#111201Det finns en spak eller kran som du släpper på spänningen.
Sen räcker det med att ta i en hydraulfunktion för att dom ska spänna igen, om ja kommer ihåg rätt.

Vad jag kommer ihåg så finns reglaget i närheten av där du höjer och sänker framdelen.
I övrigt ska han hålla spänningen själv hela tiden med "automatik" den går direkt på hydrauliken.
Sen räcker det med att ta i en hydraulfunktion för att dom ska spänna igen, om ja kommer ihåg rätt.
Vad jag kommer ihåg så finns reglaget i närheten av där du höjer och sänker framdelen.
I övrigt ska han hålla spänningen själv hela tiden med "automatik" den går direkt på hydrauliken.
Annons:

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar