Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Timpenning vägsladdning

35 inlägg 18687 visningar 8 följer Svara, dela mm...  
Användarvisningsbild

Re: Timpenning vägsladdning

Sedvall  
#843821Hantverkare på landsbygden ligger vad jag vet på ca 450-500 ex.m, jag hyr ut traktorförare för 400 kr. Jag skulle ta ca 100-200 för traktorn så 500-600 plus sladden skulle jag se som rimligt i det här fallet.

Sen kan man alltid försöka räkna på vad alternativet för vägägaren skulle vara och lägga sig någonstans mellan självkostnadspris och alternativ kostnad. Hur vida man lägger sig i det övre eller undre spannet beror på om man är mån om att få fler liknade uppdrag, relation till uppdragsgivare och hur kul du tycker jobbet är, man kan alltid pruta på sin egen timlön om man inte är beroende av pengarna eller tycker det är ett rent nöje.

Kranman

Brorsan  
#843887Traktor: 100:- /tim i bara bränsle
Lågt räknat 100:-/tim i avskrivning
-"- 100:-/ tim rep underhåll

Det här känns som mindebitering för rena traktorkostnader
Sladden min 100:-/tim för skären och avskrivning.
Bara mina tankar.

Användarvisningsbild

Kjell1  
#843892Min N124 har kostat ca 35000 kr i service dom första 1200 tim. Bara det är ca 30 kr/tim🫣😬 Sedan tillkommer ev reparation. Grannen får byta CVT transmissionen på sin Fendt, tydligen mycket vanligt. Kostar ca 200 k😱🫣

Användarvisningsbild

AntonD  
1730285874_1000031624.jpg

Ca 6km vä, 6h sladdning (2 vändor) +1h stenplockning med hjullastare så känns väl 1kr/löpmeter knappast i överkant?

3skärig vreten lite ombyggd. Det var väldigt blött så det bet väldigt bra i vägen :) 7,5l NH importerad från Skåne morrade på 😁

alias  
AntonD skrev:
1730285874_1000031624.jpg

Ca 6km vä, 6h sladdning (2 vändor) +1h stenplockning med hjullastare så känns väl 1kr/löpmeter knappast i överkant?

3skärig vreten lite ombyggd. Det var väldigt blött så det bet väldigt bra i vägen :) 7,5l NH importerad från Skåne morrade på 😁

I mina öron så låter det inte hårresande dyrt.

Är du själv nöjd med intjäningen per nedlagd timme så kör på det.

Bara mina fem ören...

MVH
Alias

Annons:
<FTG
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).