Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Vinch

4 inlägg 1803 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Vinch

Matsjamthagen  
#708663 Är det någon som vet vad detta är för fabrikat,det enda jag kan se är suomi.måste justera in broms men lyckas ej.[img][img][/img][/img]



   TS
Avatar Fallback

Re: Vinch

Denny  
#708824 Vet inte märke men jag tror jag har en av samma tillverkare ialf, min ser inte riktigt likadan ut "upptill" det va ett tag sedan men tror inte det va några bromsband utan bara två lameller som man pressar mot varandra när man drar i spaken. Där "mannöverspaken" sitter går väl ett järn tvärsöver med ett typ urtrampningslager på mitten? På motsatt sida kan du nog hitta en spännskruv. Om det nu är det som är felet. (Lamellen kan ju vara slut också)

Användarvisningsbild

Re: Vinch

Matsjamthagen  
#708959 Bromsband finns och dem går att justera, dom har jag justerat så att trumman inte snurrar hundra varv när man släpper lasten.drar man spaken åt andra hållet så släpper bromsen.Det finns en skruv med stoppmutter på sidan mot traktorn alldeles bredvid centrumaxeln den är jätte känslig ,drar man den 3 till 4 mm för hårt håller den stocken men det blir omöjligt att dra ut vajern igen.

   TS
Avatar Fallback

Re: Vinch

Denny  
#708998 Ok, då är det tyvärr inte samma "innehåll i lådan"😁 hoppas du får hjälp på annat håll👍

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).