Kanske någon på forumet som till Tomtens säck, en extra slant vill tjäna
Logistik, Transport
Transport av traktor
✍️ Sammanfattning av tråd
Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.
Skapa gratiskontoLogga in tis 14 dec 2010, 19:29#110417Vad kostar generellt att transportera en 4,2 tons traktor, någonstans emellan 30-50 mil och vem är bäst att ta kontakt med, för dylikt arbete?
TS
ons 15 dec 2010, 18:13#110525de bero på var de är någon stans du har maskin så hör me transport firmen
ons 15 dec 2010, 19:09#110528
Ok, så priset har mer med orten att göra, än avståndet
skog+ terri skrev:de bero på var de är någon stans du har maskin så hör me transport firmen
TS
ons 15 dec 2010, 20:00#110537
Ok, ska lägga det på minnet.
Uvskogen skrev:När jag tog hem min traktor (ca 20 mil ToR) så köpte jag det av Assistancekåren. Fick ett specialpris.
Ok, ska lägga det på minnet.
TS
ons 15 dec 2010, 20:18#110540
Ok, mera i minnet
mannen skrev:Kolla runt hos olika åkare som har långkörningar rumt omkring i landet. Har du tur så är det nån som har en tom returkörning som passerar traktorn, då brukar det kunna bli bra priser.
Ok, mera i minnet
TS
tor 30 dec 2010, 11:47#112116om du vill ha ett mer användbart svar får du nok tala om var traktorn står och vart den ska. Priset har hekt klart med båda avstånd och ort att göra
Henrik
Henrik
lör 01 jan 2011, 23:45#112450Jag fick hem en traktor med Bilspedition(Schenker). 30 mil för några tusenlappar (minns ej exakt det var 4-5 år sedan). Traktorn fick åka mer då den följde ordinarie rutt och lastades om på minst en terminal men så länge den är körbar fixar dom det. Det krävs dock kaj vid avlastning så jag fick köra den sista två milen hem.
sön 02 jan 2011, 08:02#112472
Skog+terri har aldrig skrivit att det har mer med orten att göra än avståndet!
Det billigaste är att man bor nära en riksväg eller annan större väg och att man riktiga avlastningsmöjligheter. Ett annat plus är ju som det skrivits att man kan få det med en bakfora.
Runristaren skrev:skog+ terri skrev:de bero på var de är någon stans du har maskin så hör me transport firmen
Skog+terri har aldrig skrivit att det har mer med orten att göra än avståndet!
Det billigaste är att man bor nära en riksväg eller annan större väg och att man riktiga avlastningsmöjligheter. Ett annat plus är ju som det skrivits att man kan få det med en bakfora.
Det som inte kan lagas med silvertejp är inte värt att lagas

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).