Logistik, Transport

Vi vill ha våra åkare kvar!

33 inlägg 14209 visningar 7 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Vi vill ha våra åkare kvar!

jd6630  
#135303 man ser ju alla polacka bilar som kommer i hamn i ystad o som kör mängder av gods här.
snacka me en kille i da som jobbar på finja betong, han sa att var lastbils leverans sker av o med utländska bilar o chaffisar...nåt o tänka på
dessutom va de nåt nytt påhitt me tillstånd som börja gälla 2016 o som kosta varje anställd 30 000kr i kurs avgift + att föraren ska ha lön av åkeriet. han sa de blir slutet för svenskt åkeri
så visst e de olika villkor på konkurensen

Avatar Fallback

Re: Vi vill ha våra åkare kvar!

axwell  
#137833
jd6630 skrev:man ser ju alla polacka bilar som kommer i hamn i ystad o som kör mängder av gods här.


Jd kanske var rätt ute i denna fråga.

http://www.dn.se/nyheter/varlden/uppman ... ersonbilar

Användarvisningsbild

Re: Vi vill ha våra åkare kvar!

Mellis  
#138799 Kan dra ett exempel.. för något år sedan så va åkeriet jag körde på och några grannåkerier och körde med ca 10 bilar å körde rester från Gudrun... Vi körde bla från Falkenberg till Mönsterås bruk. Estländarna ca7 bilar som körde från samma terminaler som vi körde på, vi va där ca 3 månader, under denna tid så hade vi typ en eller 2 punkteringar och estländarna la3 bilar och hade 2 lastförskjutningar som orsakade totalstopp mellan Växjö och Mönsterås , samt att dom sket i att tanka adblue i sina bilar som var gjorda för det dock lyckades polisen få till att dom gjorde det, Detta måste ju visa på en attitydskillnad...

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).