Logistik, Transport

Pick-up som inte är stötig?

24 inlägg 12590 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Pick-up som inte är stötig?

Kse  
#83153 Ja amerikanska bilar verkar ju vara toppen. Billiga i drift, effekt så det blir över och comfort i värlsklass.
Låter som att det är en sån man ska köpa.

Avatar Fallback

Re: Pick-up som inte är stötig?

Nolltax AB  
#83182 Ford transit. 200 hästar. Körde nyligen några fönster på flaket ett par mil.
C-kort dock....

Användarvisningsbild

Re: Pick-up som inte är stötig?

Gustav-vasa  
#83204 Men tråden handlade om komfort? Då vinner jänkarna med hästlängder. Bränsle mässigt vet jag inte, har en 6,2 liters motor , som jag inte tycker är så törstig. Den vill ha 1l milen vid blandad körning , lång körning ligger den runt 0,8. Men har man en 6,5 liters turbo motor , så kan man räkna upp mot 2l blandad körning. Nu skriver jag om diesel motorer , bensin motorer har jag ingen aning om , mer än att dom drar mer.

Avatar Fallback

Re: Pick-up som inte är stötig?

Nolltax AB  
#83236 Kört en mängd olika ting på flaket.
Aldrig stött nånting. Oavsett fart.
Glömt fälla upp lämmarna ett antal gånger.
Tappat vare sig dom eller last...

Avatar Fallback

Re: Pick-up som inte är stötig?

Nolltax AB  
#83252 Bilen min väger 3 ton utan last. Hur å varför den stötig vara skulle?

Avatar Fallback

Re: Pick-up som inte är stötig?

Cowboy  
#87711 Toyta Hilux är också mitt tips. Man kan ju också titta på tillåten lastvikt. Kan man lasta 1 ton så måste fjädringen va stum. 600 - 700 kg räcker bra som lastvikt om man inte har speciella behov.

Användarvisningsbild

Re: Pick-up som inte är stötig?

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#87728 Menar du att Toyota kan mäta sig mot en fullsize i komfort?

Avatar Fallback

Re: Pick-up som inte är stötig?

Cowboy  
#87729 Som allmän bil för att kunna parkera i normala P-rutor och med rimliga driftkostnader tycker jag att hilux är bra.

Användarvisningsbild

Re: Pick-up som inte är stötig?

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#87730 Som allmän bil för att kunna parkera i normala parkeringsrutor med rimliga driftskostnader som har god/mkt god komfort tycker jag att inget annat än fullsize kan komma på tal, TS efterfrågade pickup som inte är stötig så tydligen är det viktigare än ev parkeringsrutor ute i skogen.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).