https://www.abc.net.au/news/2023-02-28/ ... /102032258
Mangan skrev:Test i Australien. CTI på dragbilen, tydligen, ser man inte så ofta i Sverige.
https://www.abc.net.au/news/2023-02-28/ ... /102032258
svampbob skrev:Mangan skrev:Test i Australien. CTI på dragbilen, tydligen, ser man inte så ofta i Sverige.
https://www.abc.net.au/news/2023-02-28/ ... /102032258
Ingen kran på den bilen. Nu i veckan ska mitt leveransvirke hämtas med elbil. Den saknar också kran så då får dom ta dit en annan timmerbil med kran för att lasta.
alias skrev:svampbob skrev:Mangan skrev:Test i Australien. CTI på dragbilen, tydligen, ser man inte så ofta i Sverige.
https://www.abc.net.au/news/2023-02-28/ ... /102032258
Ingen kran på den bilen. Nu i veckan ska mitt leveransvirke hämtas med elbil. Den saknar också kran så då får dom ta dit en annan timmerbil med kran för att lasta.
Visst körs det väl en del med s.k. gruppbilar utan kran och separatlastare hos bolagen uppe hos er (även om det rimligen borde vara vanligare vid stora inlandsavverkningar, där vinsten av extravolymen är större)?
MVH
Alias
Mangan skrev:Vågar man fråga vilket bolag du har som testar elbil i Sverige?
Antar att du har så mycket så bägge bilarna får lass därifrån.
Hema skrev:Lastbilar är så stora, så att man borde kunna bygga någon hybrid, likt lok som kan vara dieselelektriska. Alltså ett elverk som driver ett batteri, som i sin tur driver den elektriska drivlinan.
Mangan skrev:Vågar man fråga vilket bolag du har som testar elbil i Sverige?
svampbob skrev:Ingen kran på den bilen. Nu i veckan ska mitt leveransvirke hämtas med elbil. Den saknar också kran så då får dom ta dit en annan timmerbil med kran för att lasta.
hfab skrev:svampbob skrev:Ingen kran på den bilen. Nu i veckan ska mitt leveransvirke hämtas med elbil. Den saknar också kran så då får dom ta dit en annan timmerbil med kran för att lasta.
Var det ditt virke som var på nyheterna?
Dom glömde bort att berätta att det behövdes en diesellastbil som följeslagare 😉