Logistik, Transport

bra snabb traktor för 100tusen?

45 inlägg 16987 visningar 13 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: bra snabb traktor för 100tusen?

Leodahl  
#597056 jag jobbar på en gård som dräng med jd 7710 så dän är ju en av favona 👍 👍

   TS
Avatar Fallback

Re: bra snabb traktor för 100tusen?

Avslutat-02  
#597062 Jamen då så då har du ju tillgång till en traktor... :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: bra snabb traktor för 100tusen?

Enstaberga  
#597068 Köp min bm 650... den går inte i 40 knyck.. men det är en jäkligt bra traktor... -77 3900 timmar. Ingen rost eller snabbväxel..o bra däck. Finns i Nyköping. Välkommen!

Avatar Fallback

Re: bra snabb traktor för 100tusen?

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#597071
Leodahl skrev:hahah ved jag hört har belarus dåliga bromsar 😀 😀 men verkar dock liten hytt för en medåkare men vad vet jag om det går och kläma in en 12 åring


Ska du ha Greta med dig? :?:

Användarvisningsbild

Re: bra snabb traktor för 100tusen?

Jdmogge  
#597073 Det finns några MB-track på blocket för under 100kkr

Användarvisningsbild

Re: bra snabb traktor för 100tusen?

Göt  
#597100 frågan är om det finns traktorer som är registrerade för att köra 40 i den prisklassen, annars går det väl att skruva upp pumpen så det går fortare men då är det kanske skönare att åka epatraktor

Avatar Fallback

Re: bra snabb traktor för 100tusen?

holmesö  
#597145 Gamla Massey Ferguson med multipower har oftast en elektrisk varvtalsspärr på högsta växeln.
Kopplar man bort den pinnar traktorn glatt iväg i över 40.

Användarvisningsbild

Re: bra snabb traktor för 100tusen?

anersimyra  
#597161
holmesö skrev:Gamla Massey Ferguson med multipower har oftast en elektrisk varvtalsspärr på högsta växeln.
Kopplar man bort den pinnar traktorn glatt iväg i över 40.

Själv råkade jag med en sådan historia ut för att skena utför Kiladalen i närmare 70 km/timma.. :shock: :shock: :shock: :shock:

Avatar Fallback

Re: bra snabb traktor för 100tusen?

holmesö  
#597185 Det berodde nog inte på varvtalsspärren utan på snabbväxeln som har frihjul på låg.

Avatar Fallback

Re: bra snabb traktor för 100tusen?

valtra mega  
#597223
vinterrojarn skrev:Alla öststatare har dåliga bromsar vilket beror på fd ägares dåliga underhåll.

Zetor,ursus,belarus är ganska bra traktorer även om man vill vara två i hytten.

Annars så är zetor 6045-7045-8045 väldigt trevliga traktorer med lite större hytt.

John Deere 6800-6900-6910-7700-7710 är också väldigt fina och bra traktorer men betydligt dyrare....

Flyttade en zetor 100 m och det räckte för att besluta att om jag måste börja köra zetor slutar jag att köra traktor så delar inte din åsikt om att dom är trevliga

Avatar Fallback

Re: bra snabb traktor för 100tusen?

Avslutat-02  
#597261 Beror mera på vad man jämför dem med....
Jag kör helst bara Volvo Bm men annat duger....

Användarvisningsbild

Re: bra snabb traktor för 100tusen?

fendt311  
#597291 Som en gammal bonde sa. Var och en håller på sin egen skit. :-bd

Avatar Fallback

Re: bra snabb traktor för 100tusen?

holmesö  
#597339 Pojken vill ha en billig traktor som gör 40. Jag delger honom det lilla jag vet. Om det är skit eller inte?
Som med konst, upp till betraktarens öga.

Användarvisningsbild

Re: bra snabb traktor för 100tusen?

anersimyra  
#597490
holmesö skrev:Det berodde nog inte på varvtalsspärren utan på snabbväxeln som har frihjul på låg.

Den jag körde vill jag minnas hette 175 någonting och hade frihjul på högväxeln, varför jag nådde den vansinniga farten var för att jag inte vågade bromsa då de tvärhögg på en sida.. :shock:

Användarvisningsbild

Re: bra snabb traktor för 100tusen?

Leodahl  
#597575 ska kolla på det där med en mbtrack

   TS
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).