Logistik, Transport

Lät grannen köra över fastigheten.

21 inlägg 14581 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Lät grannen köra över fastigheten.

torpöbo  
#596224 Rent tekniskt får man väl fräsa ytan med en mossfräs sedan så i något? Finns det någon utsäde som är bra på att skapa rottäcke?
Senast redigerad av torpöbo sön 17 nov 2019, 12:44, redigerad totalt 2 gånger.

   TS
Avatar Fallback

Re: Lät grannen köra över fastigheten.

surjämten  
#596227 Jag skulle nog låta tiden läka såren.
Sen höra med de som skapat såren om hur de ställer sig till någon form av ersättning för skadan.

Användarvisningsbild

Re: Lät grannen köra över fastigheten.

Contårta  
#596415
torpöbo skrev:Rent tekniskt får man väl fräsa ytan med en mossfräs sedan så i något? Finns det någon utsäde som är bra på att skapa rottäcke?


Någon salixart växer säkert bra :roll:

Jag tycker inte att det på bilderna ser så farligt ut - en viss spårbildning blir det alltid när man driver. Skulle alla skogsägare alltid kräva att marken ser ut likadan ut efter som innan skulle det inte bli mycket pengar över till skogsbruket.

Jag skulle låta det vara och be om någon ekonomiskt ersättning och sedan avstå återställningarnas när det inte är speciellt sönderkört. Jag skulle dock inte räkna med några stora summor...

Antagligen så vill de bruka vägen igen om några år för markberedning eller andra aktiviteter - se då till att de inte utökar skadorna.

Avatar Fallback

Re: Lät grannen köra över fastigheten.

torpöbo  
#596468 De hade även i detta fallet mäjlighet att köra på sin mark då den går runt min. Förstår inte riktigt varför de ville köra över den.

   TS
Avatar Fallback

Re: Lät grannen köra över fastigheten.

bengt.a  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#596902 Bara att neka nästa gång

Avatar Fallback

Re: Lät grannen köra över fastigheten.

hfab  
#672246 @torpöbo
Kom ni fram till någon lösning?

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).