Logistik, Transport

Ansökan om dispens/tillstånd inom skyddade områden?

3 inlägg 3340 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Ansökan om dispens/tillstånd inom skyddade områden?

frågande och vetande  
#527823 Någon som råkat ut för det här tidigare? helt nytt för mig, och skulle behöva lite idéer från er som råkat ut för det här tidigare.

Underlaget är att jag skulle behöva förlänga min nuvarande skogsbilväg med ca 350 m inom ett naturreservat och natura-2000 området. Inga konstigheter här, förutom att Länstyrelsen vill ha in blanketten "ansökan om dispens/tillstånd inom skyddade områden". Är det någon som fyllt i den och vet hur de brukar resonera kring sina beslut? Det tar ju ändock lite tid att fylla i papprena och sedan är det MINST SEX MÅNADERS HANDLÄGGNINGSTID! :-o :(( är det lönt att lägga tiden på detta, eller vad anser ni?

https://www.lansstyrelsen.se/download/1 ... en2018.pdf



   TS
Avatar Fallback

Re: Ansökan om dispens/tillstånd inom skyddade områden?

busholle  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#527835 Det är alltså så den ser ut... Ska precis fylla i en sådan på jobbet för en ledning över ett naturreservat.

Konstigt med handläggningstiden här får man svar från länsstyrelsen på någon vecka.

Avatar Fallback

Re: Ansökan om dispens/tillstånd inom skyddade områden?

frågande och vetande  
#527916 Så ser den ut. Ingen som fyllt i den tidigare? Vi är ju rätt många som har drabbats av naturreservat och natura 2000 områden... :wink:

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).