Logistik, Transport

Söker transport Lillehammer-Småland

10 inlägg 7325 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Söker transport Lillehammer-Småland

ÅsaNisse  
#474808 Finns det någon som kan tipsa om en maskintransportör som kör på Norge och kan ta med en traktor söderöver.



   TS
Avatar Fallback

Re: Söker transport Lillehammer-Småland

nattuggla86  
#474818 Ring Daniel på Tabergs Åkeri, 036-353733.

Dom kör på Norge och sitter mitt i Småland så borde kunna lösas.

Avatar Fallback

Re: Söker transport Lillehammer-Småland

ÅsaNisse  
#474834 Taberg mitt i Småland?? Den geografilektionen missade jag :lol:
Skämt åsido så har jag pratat med dom och tyckte dom var duktiga att ta betalt. Fick ändå bestämma själva när dom ville lasta inom en 3-veckors period.
Claesson Huskvarna var betydligt billigare, men det föll på höjden då de bara har skåp.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Söker transport Lillehammer-Småland

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#474854 Beror ju på storleken på traktor, men...

http://www.transbaltika.se/ kör från Småland till Norge, kanske inte riktigt Lillehammer, men ingen jätteomväg tror jag... kan vara värt att kolla...

Scandinvian express kör nog också till Norge... https://scnex.se/

www.roar.se tror jag kör på Norge med....

Sen om dessa har bilar för att ta just din traktor har jag ingen aning om, eller om dom håller bra pris...

Avatar Fallback

Re: Söker transport Lillehammer-Småland

nattuggla86  
#474861 Mitt i var kanske o ta i [emoji1]

Fast jämförelsen med Claessons haltar ju lite iom att dom inte kunde frakta? Att dom är billigare är kanske inte så relevant om dom inte kan få med sig godset. Kanske därför Taberg var dyrare, för att dom faktiskt kunde frakta det?

Men jag har absolut ingen aning om vad som är dyrt eller inte, och säger inte att du har fel i att dom är dyra.

Men ska du jämföra pris måste det ju vara med andra som kan få med sig godset. Innan dess vet man ju inte om det är dyrt/billigt i förhållande till andra.

Och ovan sagt i all välmening så jag inte blir feltolkad [emoji3]

Avatar Fallback

Re: Söker transport Lillehammer-Småland

ÅsaNisse  
#474866 Jag frågade på 6 flakmeter och 6 ton när jag fick priset. Det var när finliret med lastning och höjd kom in i resonemanget som det sket sig.
Nu är det ju generellt så att en maskintransport är dyrare än vanlig skåptransport. Det är ju lite svårt att få med sig några m³ stycke på en maskintrailer och många gånger är det småstycket som ger hela vinsten för vanliga godsbilar. Jag ska ringa runt lite på de tipsen jag fått och hoppas det kommer flera.

   TS
Avatar Fallback

Re: Söker transport Lillehammer-Småland

jannee  
#474870 Hur hög och hur bred är traktorn, 6 flm = är det en lastare du också vill ha med?
DSV, Schenker, Dhl, Bring men även LKW Walter kör alla på Norge och står traktorn på eller invid en kaj, så att man bara kan köra på den bakifrån är det inget krångel.
Är traktorn hög behövs det kanske en megatrailer eller t.o.m. en maskintrailer och då är det bara att krypa till korset.
Norrmännen är envetna, har sina dj**la höjdbegränsningar. 2,6 meter i ett vanligt skåp och mega närmare 3 meter högt går in.
För övrigt är det ONT om gods Norge till Sverige så bara pruta på, tvärtom är minst dubbelt så kostsamt.

Avatar Fallback

Re: Söker transport Lillehammer-Småland

80-90  
#474908 Ta kontakt med Lbc västvärmland ! Dom har god kännedom om möjligheterna ang den typen av transport

Användarvisningsbild

Re: Söker transport Lillehammer-Småland

Kallkällene  
#474924 Många tips och fler ska det bli, Jörgensens specialtransporter Kongsvinger kan garanterat dra med den till Arvika/Karlstad när han åker till Kapellskär och hämtar skogsmaskiner, sen har nästan garanterat Friskens åkeri möjlighet å ta den vidare söderut, sker omlastningen i Arvika kan jag hjälpa dig med omlastning och ev parkering några dagar.

Användarvisningsbild

Re: Söker transport Lillehammer-Småland

The Boxer  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#474925 Wmt i Filipstad kör också på Norge titt och tätt...

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).