tor 15 sep 2016, 12:34#407642
Vilka är det som "vet" tror att något åkeri blir lönsamt med svenska högbetalda chaufförer
Nej , tacka vet jag billiga polacker som har 11 kr/mil, fri loss och lastning. På dessa 11 kr ska dessutom den egna företagaren betala skatt och försäkring.
Är nu dessa ändå för dyra finns det rumäner eller filippinare att tillgå.
Fungerar bra med filippinare eftersom de har ett estniskt eller lettiskt kk.
Billigt är bra - gratis är ändå bättre - exempelvis taxichaufförer i Stockholm
Värt att veta är att DSV, Schenker och DHL tar ca 20% i provision för att förmedla godset - då utan att vidröra varan.
Transporterar jag 5 m3 gods (en sändning) mellan Malmö - Stockholm har jag mer betalt för att köra ut sändningen i Stockholm än vad jag har för att transportera den mellan Malmö och Stockholm.
M.a.o. om jag lämnar in sändningen på en terminal för utkörning kan jag bli SKYLDIG pengar 😡