Logistik, Transport

Starta eget, timmerbil

1 inlägg 4058 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Starta eget, timmerbil

Magnusson91  
#406813 Mitt första inlägg på detta forum.

Är så att sedan man var liten så har jag velat ha en egen timmerbil och tanken har kommit och gått genom åren. Har jobbat 7 år som timmerbilschaffis så man hunnit få lite vana iaf. Har kört gruppbil från början, men sedan börjat köra kranbil och sedan separatlastare i en grupp. Trivs bra att vara anställd, men suget att va egen finns där än. Varit på gång att starta eget för några år sedan, men kom inte överens med dom jag förhandlade med så la det på hyllan. De va inom torvbrytning och kombibil.

Nu efter några år så ligger suget och drar som de gjort en längre tid och vill ha egen timmerbil med kran. Man har lyckats få lite erfarenhet och man blivit klokare med åren. Vet att de inte är nått man blir rik på, men målet är att inte slita ihjäl sig för någon annan än sig själv och kunna plocka ut en bra lön och kunna leva på det jag tycker om för mig och min familjs skull. Kanske kunna utveckla företaget efter några år med någon grävare och kanske en timmerbil till. Vill vara min egen lyckas smed.

Man hör bara hur dåligt de går och att de är lika bra att klappa igen, men ändå så kostar man på ekipagen mkt och kanske utökar med bil/bilar då de tydligen går dåligt om man nu ska lyssna på cheferna.

Kom med tips, för och nackdelar, positiva och negativa saker, vad måste ja göra? Något man ska passa sig för? Hur börjar jag? Vilka bolag är bra att köra åt? Hur förhandlar man bäst? Ös på med de ni har. Tänkt att verka kring Umeå trakterna

Mvh



   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).