Logistik, Transport

Ett rent helvete!!!

17 inlägg 10146 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Ett rent helvete!!!

JD_1110  
#41985 Jag har bara varit med om en dieselstöld hittills. Skotarn var fulltankad men tankvagnen var tom och som tur var hade jag öppnat den för påfyllning och de annars så korkade människorna hade förstått av mätaren att tanken var tom och av någon anledning inte gjort någon åverkan mot den. Dock stal de dieseln ur skotaren. Inte kul om de kommit dagen efter och hämtat två kubik...

Vi hade tur att de inte slog sönder något. Ena skördaren fick sig en omgång för ett år sedan. Alla Xenon-lampor, dator, inredning mm blev förstört....

Avatar Fallback
Prorider  
#41992 För något år sedan tappade vi minst 600liter diesel. Då var de på tanken som vi har på pickupen.. Tjuvarna passade på medans pappa var ute i skogen med skotaren, inte lite fräckt! Sedan hade pappas tremänning besök av tjuvar. Men dom klantskallarna hade fått igång larmet på Elephanten, så pappas tremänning och hans son slängde sig i bilen och fick tag på tjuvarna. Tjuvarna var i full fart med att lyfta upp tanken på en släpvagn. Pappas tremänning ringde polisen och polisen kom. Tjuvarna påstog att de hade sett att lyset var på i skotaren och att deras avsikt var att vara snälla mot maskinägaren genom att släcka lyset. Sedan att dom hade några lådor med verktyg i bilen som tillhörde Skördaren skyllde dom på att de hade upptäckt att de stog ute, så att dom bara ville vara säker på att ingen skulle stjäla dem. Tjuvarna kom som sjukt var undan.
Det är bara något exempel på att tjuvarna är hala som ålar. Våran diesel har vi självklart inte ens sett svartröken av efteråt.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar