Logistik, Transport

Svetruck

3 inlägg 3774 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Svetruck

sakkis10  
#332753 Hej, vad för truckkort behövs för att köra Svetruck timmertruckar? om man skulle jobba på t.ex. en timmerterminal eller ett sågverk behövs nå mer körkort då? Hur mycket tjänar en timmertrucksförare ungefär på timmerterminal/sågverk? Finns det plats för en medåkare i en Svetruck timmertruck? :)



   TS
Avatar Fallback

Re: Svetruck

Hema  
#332846
sakkis10 skrev:Hej, vad för truckkort behövs för att köra Svetruck timmertruckar? om man skulle jobba på t.ex. en timmerterminal eller ett sågverk behövs nå mer körkort då? Hur mycket tjänar en timmertrucksförare ungefär på timmerterminal/sågverk? Finns det plats för en medåkare i en Svetruck timmertruck? :)

Föreslår att du tar kontakt med en sådan terminal eller sågverk, med sådan truck för att reda ut några av dina frågor. Dock finns det ju fler märken än Svetruck, men det kanske bara är de som gäller? :)

Avatar Fallback

Re: Svetruck

kjugekarlsson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#335037 Känner ett par som jobbar på bruken och kör de stora truckarna. Vad för exakt klass på truckkorten som det är vet jag inte, men det är ett särskilt iaf.

De jobbar även femskift och jag vet att de tjänar runt 30-35k i månaden som fullbetalda.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).