"spindeln" skrev:jajjamen ... sk. " dunderbyggen" är fina grejer det ... dock finns det en "åkare" som annonserat ut en del av sin "flotta" på blocket ... kanske ett regelrätt faktum av mindre flytter i rådande läge
Ola skrev:Angående mer eller mindre seriösa åkare med trailer kan jag berätta en liten episod om företaget jag jobbar på och deras maskinpark och hur det går när dessa maskiner skall transporteras av en seriös åkare.
Var så att en maskin hade havererat i Stockholm, en sprutrobot byggd på en dumper av äldre modell (jobbar med betongsprutning). Denna maskin skulle transporteras till verkstad för genomgång, så man ringde till bärgarkungen svempa för assistans med trailer. Han kommer dit med sin fina trailer, tittar på vår maskin och skakar bara på huvudet och säger, nä nä den maskinen tar jag inte på min trailer, sedan drog han därifrån.
Det var ganska så kul det och ganska bra kritik mot våra "fina" maskiner. Men de funkar för det mesta iaf.
Thunborg skrev:"spindeln" skrev:jajjamen ... sk. " dunderbyggen" är fina grejer det ... dock finns det en "åkare" som annonserat ut en del av sin "flotta" på blocket ... kanske ett regelrätt faktum av mindre flytter i rådande läge
Menar "spindeln" en röd scania i katrineholmkan jag medela att han investerat i ett nytt åk
![]()
Ps det är inte bilen som jag lagt ut i den här tråden
Ola skrev:Angående mer eller mindre seriösa åkare med trailer kan jag berätta en liten episod om företaget jag jobbar på och deras maskinpark och hur det går när dessa maskiner skall transporteras av en seriös åkare.
Var så att en maskin hade havererat i Stockholm, en sprutrobot byggd på en dumper av äldre modell (jobbar med betongsprutning). Denna maskin skulle transporteras till verkstad för genomgång, så man ringde till bärgarkungen svempa för assistans med trailer. Han kommer dit med sin fina trailer, tittar på vår maskin och skakar bara på huvudet och säger, nä nä den maskinen tar jag inte på min trailer, sedan drog han därifrån.
Det var ganska så kul det och ganska bra kritik mot våra "fina" maskiner. Men de funkar för det mesta iaf.
Ola skrev:Jag har full förståelse för att han inte ville synas med våra maskinerKvaddade är de väl kanske inte, men en maskin som sprutat betong i tunnel sedan mitten av 70 talet är inte snygg. Men det är sådana maskiner som ger fin vinst
Betalda sedan länge och fortfarande effektiva nog att göra jobbet. Jobb som ger riktigt bra med pengar dessutom. Så jag har full förståelse för chefen som vägrar pensioner dessa gamla trotjänare. Jag har då den stora förmånen att köra den nyaste maskinen som inte ens är ett år gammal. En riktig specialare byggd i Finland. En sådan här är det
Men nu var det kanske inte det tråden handlade omFår ta detta i en annan tråd kanske om det finns intresse!
Pidden skrev:Företaget jag jobbar för brukar inte traila eftersom vi har områden så man kan hjula maskinen med tankvagn. Men det händer att vi får ta till trailer och då är det oftast en som vi brukar åka med (Ryds Trailertransport). MEn det händer även att vi åker med FLINKs (tror de är från kristianstad) =/, men sen har vi även trailern från som (kjugekarlsson) hade åkt med =).