Logistik, Transport

Dela väg med skiftesgranne

20 inlägg 12798 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Dela väg med skiftesgranne

roten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#317722 Inte klart än hur det blir. Ev kommer vägen dras på annat håll.

   TS
Avatar Fallback

Re: Dela väg med skiftesgranne

ostnordväst  
#356800 ta bet per m3f o km.Då fattar du alla beslut om vägen själv värt väldigt mkt har jag insett.Om båda skiftena är lika stora kommer inte allt ditt virke att gå på hela vägen och allt hans gå på hela vägen så han skall bet 2/3 av anläggningskostnaden.

Avatar Fallback

Re: Dela väg med skiftesgranne

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#356803 Inte den ostnordväst svarade till, men bidrar ändåmed mina förhållande. :)

Hmm, hade inte tvekat om det varit min egen mark, men anlägga och ta betalt för väg på grannens mark känns lite knepigt. Eller kan man det?

Avatar Fallback

Re: Dela väg med skiftesgranne

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#375838 Har det hänt något, @roten?

Användarvisningsbild

Re: Dela väg med skiftesgranne

Göt  
#375927 gör en ordentlig vägförättning och räkna ut båtnadstal. visserligen kostar det pengar men då är det klart och reglerat. Är själv längst in på en skogbilväg och har därmed störst andel i vägen. Visst det är tufft men det är ju riktigt reglerat och finns inget att bli osams om sedan i flera generationer...Det som går bra nu kanske inte alls fungerar sedan

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).