Logistik, Transport

Vinterbil

6 inlägg 2634 visningar Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Vinterbil

HÅkan N  
#164420 Är det här något att köpa ? Audi Quattro :wink:

http://www.blocket.se/orebro/Audi_A3_2_ ... m?ca=8&w=3

När ska kammremmen bytas på denna ?? .

Vad drar en sån här bil / per / mil ???

För och nackdelar ..... :???: :???: Försäkringen dyr eller ????



   TS
Avatar Fallback

Re: Vinterbil

Robertberg  
#164427 Jag har en liten svart från det andra tyska premiummärket, bakhjulsdriven, jättedålig framkomlighet på vintern (men bra att sladda med) dieselmotor, dubbfria punkteringssäkra däck (värdelöst)

Du vill inte köpa den istället? :D

På mig hade den försäkringen legat på runt 15' hel hel 1500 mil, 3,6' på pappa..

Avatar Fallback

Re: Vinterbil

HÅkan N  
#164434
obantteg skrev:Jag har en liten svart från det andra tyska premiummärket, bakhjulsdriven, jättedålig framkomlighet på vintern (men bra att sladda med) dieselmotor, dubbfria punkteringssäkra däck (värdelöst)

Du vill inte köpa den istället? :D

På mig hade den försäkringen legat på runt 15' hel hel 1500 mil, 3,6' på pappa..



NIX. Sambo som vill uppdatera sig på bilfronten, vill ha 4x4 :wink:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Vinterbil

Kse  
#164435 Skatten ligger på 2200:- per år på den bilen.
Försäkring beror ju helt på, Trygghansa är nog biligast på VAG.
Bränsleförbrukningen ligger på 0,89 blandad körning och 0,69 landsväg.
På FSI motorn ska den bytas vid 18000 mil, vet ej om det är samma påTFSI.
Fördelar: 200 hk, fyrhjulsdrift, bensinvärmare, xenon
Nackdelar: ?

Avatar Fallback

Re: Vinterbil

T24X4  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#164449 Titta på Suzuki Vitara XL7. 4x4 finns med Renualt diesel eller Suzuki bensin motor. Bensin motor har ett sämre bottenvrid men om det är någon som man lider av vet jag inte. Blir bara full i skratt när man läser div tester om dom. När dom inte hittade något att anmärka på så klagade dom på att rambalken fram var en väsentlig fara för "motståndaren" eftersom den skulle gå rak in i deras bil som ett spett. Skador på den andra bilen bryr jag mig föga om när jag krockar. Huvudsaken är att jag klarar mig. I ett annat test var det att på nyare bilar är det kamrem och inte kamkedja som på dom äldre. Har ingen direkt aning om hur bränsle förbrukningen ser ut på dom men den borde ligga mellan 0,8-1,0/mil.

Avatar Fallback

Re: Vinterbil

D Brown  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#164473 Jag tänkte skriva att Hugo sällan är billig, men kollar man utbudet i övrigt så ligger den ju inte speciellt illa till i pris.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).