Logistik, Transport

Vem ska köra allt virke ?

126 inlägg 62337 visningar 12 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Vem ska köra allt virke ?

machonisti  
#228951
vetinte skrev:Klart att utlänska åkare ska köra. Dom e ju billigast och det är ju bra för konkuransen och landets ekonomiska utvekling.

Spirar sarkasmen :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Vem ska köra allt virke ?

FraktabAB  
#228962
bengt.a skrev:Bränslerabatt,behövs det för de utländska åkarna?
Man kan ju undra vad all diesel som stjäls går till,och särskilt när man hört rykten om att det har setts vita skåpbilar stå och tanka utländska lastbilar på rastplatser.


Håller med..

Avatar Fallback

Re: Vem ska köra allt virke ?

bengt.a  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#229242
vetinte skrev:Klart att utlänska åkare ska köra. Dom e ju billigast och det är ju bra för konkuransen och landets ekonomiska utvekling.

Vilket lands ekonomiska utveckling?

Användarvisningsbild

Re: Vem ska köra allt virke ?

vetinte  
#229255 A
Senast redigerad av vetinte ons 05 mar 2014, 17:42, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild

Re: Vem ska köra allt virke ?

svampbob  
#229265 protektionism har väl aldrig funkat vad jag vet annat än för det fåtal som har kunnat sko sig och skaffat jätteförmögenheter bakom skyddstullarna. Visst finns det många nackdelar med frihandel men det är ändå det minst dåliga alternativet.

Avatar Fallback

Re: Vem ska köra allt virke ?

Bertilsson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#229266
svampbob skrev:protektionism har väl aldrig funkat vad jag vet annat än för det fåtal som har kunnat sko sig och skaffat jätteförmögenheter bakom skyddstullarna. Visst finns det många nackdelar med frihandel men det är ändå det minst dåliga alternativet.
Jag är inte kapabel att bedöma "system" inbördes, men om bussförare, tågpersonal, snickare, röjare, plantörer, renhållningspersonal m.fl. utsätts för företagsförändringar/lönedumpning så sker en våldsam förändring i trygghet och ersättningen påverkas, med följd att grupp för grupp blir "lämnad åt sitt öde".
När är det gruppen vi tillhör?
Vilket kostnadsläge kan vi klara internt resp. mot andra länder?
- När blir gruppen besvikna stor nog för att de skall kunna bli hörda? Vad händer?
- Hur har krig/oroligheter börjat?

Vilken lönenivå bör hävdas?
Vilka kommer att tillskansa sig förtjänster med makt?

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).