sön 14 okt 2007, 17:07#12321
det finns uppe i norr ett företag som heter nånting typ Dunders mekaniska eller nåt näraliggande.
vinsten med detta bygge är ivanlig ordning ekonomisk.. lasta större maskiner . ovan nämnda firma som efter idogt studerande av diverse lagparagrafer typ fordonskungörelse m.m. Kom fram till att:
🧠 HEUREKA 🧠 planen är den att: Framaxel 8 ton + boggie 18 = 26 ton totalvikt byter man ut boggien bak mot en trippelaxel får man 8+22=30 ton
men med dunder konceptet och vanlig boggie får man 8+18=26 +10 ton=36 tons totalvikt på en enkelaxlad "släpkärra" som sitter med en vanlig bygeloppling men är tvångsstyrd av lastutrymmets yttre del (flakkant) där av för ökad smidighet har släpkärran en medstyrande axel vanligtvis sitter det hydraulkolvar i flaksidorna så att vagnen kan lyftas från marken vid t.ex. vändnig och tomkörning
Massey Ferguson 390T, Mowi skog75, Husqvarna 550xpg,350,345rx,165, Jonsered 450, Stihl ms201