Logistik, Transport

ford connect

10 inlägg 16069 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

ford connect

skog+ terri  
#150136 hej ja har lite frågor man connect för man ska köpa en sådan o undra om någon änväder o va ni tycker om dom



   TS
Avatar Fallback

Re: ford connect

80-90  
#150147 har en sån på jobbet . den ha funkat bra tror inte den e sämre än nån annan

Användarvisningsbild

Re: ford connect

masterchief  
#150225 Billiga i inköp men dyra i drift.
Har en på firman.
Tycker den drar för mycket diesel för o vara så liten, 0,7 liter milen.
Stötdämpare, hjullager, bladfjädring, alltid är det något som behöver bytas....
3 vildsvin o ett par rådjur har inte lyckats döda den dock.

Användarvisningsbild

Re: ford connect

finskpinne  
#150228
masterchief skrev:3 vildsvin o ett par rådjur har inte lyckats döda den dock.


Va e de för fel på bilen riktigt, verkar ju vara en riktig köttmagnet!! :)) Måste ju vara en jägares drömbil!! Bara kör ut i skogen och sitt i bilen och vänta med bössan laddad!!! :lol:

Avatar Fallback

Re: ford connect

skog+ terri  
#150291 ja de står mellan helst den lång modelen eller caddy man ska ha me sig motor å röjsåg o o en 125 L diesel o kunna hänga upp blöta o torra kläder o slippa ha de innne i bilen

   TS
Användarvisningsbild

Re: ford connect

Mettämies  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#155237 Jag har också tittat lite på såna småskåp, verkar vara ungefär samma mått invändigt på alla (röjsågen får plats iaf) men markfrigången är inte mycket att hurra för. Renault Kangoo har klart bäst markfrigång men vet inte hur den är annars.
Ni som har småskåpisar, har ni upplevt den låga markfrigången som ett problem?

Användarvisningsbild

Re: ford connect

halvproffs  
#155246 Jag har en -05 Caddy Tdi och jag tror att den är närmare 20cm frigångshöjd och jag har inte upplevt den som låg.
Den har rullat 14000 mil nu och drar ca 0,55l/milen så jag är nöjd.

Användarvisningsbild

Re: ford connect

502cc  
#155334 Vi har 4st Connect L Tdi 2005, en VWCaddy Maxi 2009 naturgas, samt två VWTransporter Tdi 2004+2010.
Caddyn är väldigt trång invändigt då tacket sluttar inåt i överkant, i Fordarna har vi skåp på bägge sidor men det skulle bli väldigt trångt i caddyn pga taket.
Mellan connect L och transporter är det inte så stor skillnad i öppningen i bakdörrarna, trasportern är ju mera lastbil men så skiljer det en massa i priset däremellan.

Fordarna har fungerat bra för oss, förutom en bränslepump och lite plåtskador (som kommer oavsett fabrikat :). Vi kör ju inte i skogen med dem så det kan jag inte uttala mig om.
Är man ute efter att lasta mycket skall man kanske satsa på 4WD eller en bakhjulsdriven bil.

Jag tycker att man sitter lika bra i bägge två, caddyn känns lite rejälare men oavsett vad man åker i blir man hemmastadd snart.

Avatar Fallback

Re: ford connect

Windsor  
#248375 Jag har en fyrhjulsdriven Caddy med 105 hk motorn som drar cirka 0,6 milen. Något högre än den tvåhjulsdrivna varianten, men den är ett monster till att ta sig fram. Väldigt stryktålig bil, endast bytt ut slitagedelar såsom lampor, däck, bromsklossar mm. Ett helvete att få tag i den 4 hjulsdrivna varianten här nere i söder med det gick. Skall jag ge den ett minus så får det nog vara markfrigången, kunde varit lite högre men jag misstänker att det har med komforten att göra. Ett minus till alla pickuper i form av hilux, navarorna m.fl. är att såfort du ska ha något bak i kåpan får du klättra upp på lämmen och sträcka dig efter det du skall ha. Lyfter inte gärna den tunga stalpen genom sidrutorna och riskerar lacken på bilen. I dessa mindre transportbilar såsom caddyn sätter du dig bara på knä och du kommer lätt åt det du skall ha. Helnöjd med Caddyn

Avatar Fallback

Re: ford connect

Amatörhuggare 62  
#248636 En fördel till med skåp, är väl att grejer ligger lite säkrare än på flaket i en kåpa. Härom dagen tog bensin slut i röjdunken, och jag lufsade ut till bilen. Där stod en Ford Express, och dom hade fått upp kåpan på pick upen. Jag såg väl tillräckligt arg ut så dom stack. Min nästan nya
460 röjsåg låg kvar. Vilken tur bensin tog slut så lagom.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).