Logistik, Transport

Extraljus till saab 9-5

19 inlägg 18340 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Extraljus till saab 9-5

molnia  
#150057 jag ska sätta på extraljus på min 9-3. Har en ljusramp men vill inte sätta på den på bilen då den bara blir sned av snövallar mm, när man kör för långt in i pakeringsfickan. Jag vill ha en bred ljusbild då jag kör mycket på mindre landsvägar. Vet någon om en xeon med bred ljusbild så man klarar sig med 2 extraljus istället för 3?

Förövrigt funderar jag på sätta ljusrampen på traktorn uppe i taket bakom ett skyddande galler. Mycket för jag har den över och att skopan skymmer hellysena som sitter i grillen när skopan är i bäst höjd. men börjat fundera på om det blir för varmt för dom när man inte kommer upp i så höga hastigheter..? ....det är en gammal ex-3000 med 5 st 55wattare halogen

Avatar Fallback

Re: Extraljus till saab 9-5

reperatören  
#153540 Hella xenon luminator är riktigt grymma, och dyra...

Avatar Fallback

Re: Extraljus till saab 9-5

Ostylad  
#161267 Hej!
Jag har gjort ett antal lätt demonterbara ljusramper till mina senaste bilar. Om du vill se hur en lösning är så kan du besöka:

http://mittgronaskonaliv.blogg.se/2012/ ... b-9-5.html

Jag har bilder på den jag gjorde till vår 9-3:a också, men använde andra snabbfästen på den.

De har fungerat kanonbra.

Mvh/Ostylad

Användarvisningsbild

Re: Extraljus till saab 9-5

Vesslan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#161283 Köp extraljus och sen konverteringssatser på

vvme.com och sätt i!
55w xenon i big knick blir ljust vill jag lova!

Har själv köpt från dem flera ggr o det funkar ok!

V

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).