tor 22 sep 2011, 10:53#140067Vi har nu maskiner i vår skog, anlitat Mellanskog. När jag var uppe i går såg jag att vägen är väldigt sönderkörd. Vem ska ersätta detta? Är det jag som skogsägare eller mellanskog som avverkar?
Logistik, Transport
Vem ersätter?
✍️ Sammanfattning av tråd
Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.
Skapa gratiskontoLogga in TS
tor 22 sep 2011, 11:45#140077sådana problem är oftast obefintliga om man väljer mindre maskiner
tor 22 sep 2011, 20:58#140157hej på er om man läser första inlägget i frågan så får man intrycket att det är maskiner och inte bilar som kört sönder så då bör man väl kommentera maskiner och inte något annat om det ska vara en seriös diskusion tack för ordet
tor 22 sep 2011, 21:09#140166
Helt rätt, mitt fel.
Problemet lär väl dock förvärras när virket ska forslas bort, har skotaren dragit upp lera och luckrat vägbanan med kedjor och kanske band är ju grunden för problemen lagd.
skogshasse skrev:hej på er om man läser första inlägget i frågan så får man intrycket att det är maskiner och inte bilar som kört sönder så då bör man väl kommentera maskiner och inte något annat om det ska vara en seriös diskusion tack för ordet
Helt rätt, mitt fel.
Problemet lär väl dock förvärras när virket ska forslas bort, har skotaren dragit upp lera och luckrat vägbanan med kedjor och kanske band är ju grunden för problemen lagd.
tor 22 sep 2011, 21:27#140177hej tosca det du skriver nu det håller jag med om till 100 procent det har du helt rätt i

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).