Logistik, Transport

Vem ersätter?

9 inlägg 3971 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Vem ersätter?

andybernmyr  
#140067 Vi har nu maskiner i vår skog, anlitat Mellanskog. När jag var uppe i går såg jag att vägen är väldigt sönderkörd. Vem ska ersätta detta? Är det jag som skogsägare eller mellanskog som avverkar?



   TS
Avatar Fallback

Re: Vem ersätter?

Sti  
#140070 Brukar stå i avverkningskontrakten. I många kontrakt friskriver sig köparen från skador på väg mm.
Och då är det markägaren som får ta det. Ta ett samtal med Mellanskog om detta.

Avatar Fallback

Re: Vem ersätter?

skogshasse  
#140077 sådana problem är oftast obefintliga om man väljer mindre maskiner

Avatar Fallback

Re: Vem ersätter?

Sti  
#140082 Åja det kan bli skador med mindre maskiner också. Beroende på bärigheten.
Senast redigerad av Sti tor 22 sep 2011, 13:35, redigerad totalt 1 gång.

Avatar Fallback

Re: Vem ersätter?

Tosca  
#140146 Nu var det väl vägen det rörde sig om, och timmerbilarna finns det inte många som är mindre eller lättare.

Avatar Fallback

Re: Vem ersätter?

Sti  
#140149 Det händer att man kör faktiskt skotarna efter vägen vid avläggen.

Avatar Fallback

Re: Vem ersätter?

skogshasse  
#140157 hej på er om man läser första inlägget i frågan så får man intrycket att det är maskiner och inte bilar som kört sönder så då bör man väl kommentera maskiner och inte något annat om det ska vara en seriös diskusion tack för ordet

Avatar Fallback

Re: Vem ersätter?

Tosca  
#140166
skogshasse skrev:hej på er om man läser första inlägget i frågan så får man intrycket att det är maskiner och inte bilar som kört sönder så då bör man väl kommentera maskiner och inte något annat om det ska vara en seriös diskusion tack för ordet

Helt rätt, mitt fel.
Problemet lär väl dock förvärras när virket ska forslas bort, har skotaren dragit upp lera och luckrat vägbanan med kedjor och kanske band är ju grunden för problemen lagd.

Avatar Fallback

Re: Vem ersätter?

skogshasse  
#140177 hej tosca det du skriver nu det håller jag med om till 100 procent det har du helt rätt i

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).