Senast redigerad av vetinte ons 05 mar 2014, 16:31, redigerad totalt 1 gång.
..
Camwood skrev:Du svarar vi? Är du en företagare som köper tjänster av utlänska åkare? Om du är det så får du väl upphandla tjänster av vem du vill!! Men du ska kunna svara inför styrelsen.(eller om du äger företaget skälv! För dej skälv) Det är inte dom utländska åkaranas fel om dom får ett kontrakt!!
. Rädda skogen ät en bäver!Camwood skrev:Bästa Anersimyra! Jag skulle inte kunna beskriva och samanfatta det fria kapitalet och tjänsterna bättre:grin:
"nu är det andra grupper som njuter frukten av kapitalets fria rörlighet.
norsken skrev:Lite historia : i slutet på 1800 talet o början på 1900 talet stack 600,000 svenskar till Indianernas land, bland annat min morfars mor,
vetinte skrev:Här var frågan:[/u] OM MAN TYCKER DET ÄR RIMLIGT O FÖRSVARBART ATT LÅTA UTLÄNDSKA FÖRETAG KÖRA FÖR 6,000:- / MÅN.[/color]
Gnälla kan alla men med det kommer man inte närmare en lösning. Därför så undrar jag följande.
Vad gör ni för att få till en förändring? Vilka vill ni påverka? Hur ska ni nå fram med eran åsikt?
. Rädda skogen ät en bäver!
norsken skrev:T24x4 : Om du läst mitt inlägg tidigare hade du haft ditt svar !!!
Det är upp till politikerna att lagstadga om att de som arbetar i Sverige ska ha en lön enligt kollektivavtal, så fungerar det i Norge o många andra Europiska länder, jag har inga problem med att utländska åkerier kör i Sverige bara vi kör på samma villkor.
Förstår inte varför ni är på detta forum ? Era meningsfränder finns på Avpixlat mm
. Rädda skogen ät en bäver!norsken skrev:Vilka vi ?
Tar det en sista ggr, det är ett politiskt beslut som måste till !
Jag är inte politiker o jag har inte röstat på Moderaterna , som vill ha ett samhälle för 10% av befolkningen !
Antar att du röstat på SD ?