Logistik, Transport

Ny Vägsladd

79 inlägg 95775 visningar 16 följer Svara, dela mm...  

Re: Ny Vägsladd

HÅkan N  
HÅkan N skrev:
HÅkan N skrev:Hadde en Vreten 2,4 m 3 skärig sladd http://www.vreten.se/produkter/vagsladd/v3-3-skarig .

Men jag har fått mer sladdning så jag har satsat på Vretens nya 4 skäriga sladd

http://www.vreten.se/produkter/vagsladd/v4-240-4-skarig ska bli kul och prova.

Gå in på http://www.sagarden..nu och kolla på entreprednad lågt ner har du min sladd . V4. 250 Funkar bra ,har kört mycket rep av skogsvägar med den med gått resultat .
Den är tung och bra.

Har också ett fransgårds blad 2,75 som Slurfi men det går ej att jämföra blad och sladd .

Bladet går att ploga lite snö och andra planeringsjobb med :wink:

Amatörhuggare 62  
m_007.jpg
m_014.jpg
m_021.jpg
m_017.jpg
m_019.jpg
m_012.jpg
Det blev en Vreten. Men sen byggde jag om den lite,
så man fick den som jag ville ha.

TS
Användarvisningsbild

JensSkoog  
Amatörhuggare 62 skrev:Det blev en Vreten. Men sen byggde jag om den lite,
så man fick den som jag ville ha.

Fasan, vad duktig du är! Gillar dina små ombyggningar. :grin:

mbtrac  
#279865har också en sådan sladd som du visar mkt tungt att lyfta sista sladdplankan ,har du kolv med kättingar tycker ja de verkar va tror att ja ska sätta som du har gjort ,fina bilder .tack . de är ännu värre när det fastnar grus å materila på plankan ryggen får slita ont.sitter den i profil rör 4 kantsprofiler eller

Amatörhuggare 62  
m_013.jpg
m_018.jpg
Sedan har jag monterat kolven diagonalt. För att draget ska bli rätt. Kättingen under kolven, över LGF skylten. Är till transportlås, för att avlasta kolven. Hoppas du får lite uppslag mbtrac och alla andra mekarsugna på forumet.

TS
Användarvisningsbild

värmSkog  
#374601Amatörhuggare 62, Är du nöjd med din Vreten v3? Ska köpa en sladd till våren och funderar på om jag ska köpa en vreten v2 att sätta direkt i trepunkten eller en bogserad v3.

Amatörhuggare 62  
#374613Jo den fungerar, min är minsta modellen.
Och är lite låg ibland, blir full av material.
Men att sladda till vägarna efter skogstransporter.
Funkar den i alla fall.

Man kan ju alltid drömma om något bättre.
Hade jag i budget haft 22 000 till
Hade det blivit en Ystasladd.

TS
Användarvisningsbild

värmSkog  
#374628Ja det ser ju ut att bli bra resultat. Tror nog en v3 kan bli ett bra val.
Jag har 2 vägföreningar att sladda åt, det ena 3km och den andra ca 2,5km (enkel) samt min egna väg.

Hur många hydrauluttag kräver sladden?

Jo ysta sladdarna ser ut att vara i en klass för sig.

Amatörhuggare 62  
#374686Som original 2 enkelverkande. Ett uttag till varje hjul.

Men på min tre, för jag har en kolv till strängspridaren.

TS
Användarvisningsbild

värmSkog  
#374766Okej. Tackar

Användarvisningsbild

halvproffs  
#374851Jättefint Amatörhuggare 62. Vår vägförening köpte en tror jag Vreten för sisådär en 15 år sedan. Den ser större ut än den du har. Tror den gick på 30000+m då. Den har fungerat bra. Vi har nog en 3 mil att skrapa. Skrapar åt andra också så vi får in lite pengar där. Syns att det finns material att skrapa av på vägen :-BD. Så ska vägar skötas! Tyvärr har man sett skräckexempel både i verkligheten och på bild.

Användarvisningsbild

Ecologger  
#399304Fråga, hur stark traktor på ett ungefär behövs till en Vreten v3 240 ?

ÅsaNisse  
#399335Jag har en hembygd 3,5 skärig 2,7m bred och den kräver en 4wd minst 80 hk så du klarar dig nog med en 60 hk till vretens. Den är så lätt att den bara kasar ovanpå.

Hema  
#400589Jag har lite egna funderingar efter att ha kört med en privatgjord sladd, att sladden nog inte bör vara mer än 60-70% av vägbredden, så att man kan tillåtas att köra med lite lutning. Vattnet måste rinna av, annars blir en väg snabbt full av potthål. Man vill ju att vattnet ska rinna från mitten och ut. Just nu står min trakton still och justerstaget till ena lyftarmen är sönder, så jag kör med fasta stag = ingen lutning..

Har funderingar till att ha något till ATVn, men det kanske bara är lönlöst. Man får inte köra för fort så att sladden riskerar att börja hoppa och kör man för sakta, ja då kanske man fastnar.. Hmm.

tallen100  
#400603Nja att ha sladd till ATV tror jag inte på, skulle du råka till att få med lite material i sladden som då måste ha en del tyngd i sej själv så spinner den garanterat även i utförsbacke, det blir fort tungt och du har ingen tyngd i en hjuling.

Annons:
Eco Log
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).