lör 12 mar 2016, 19:10#380595Du kan efterfråga den hos entreprenören även hos mottagaren av virket.
Entreprenören får, ibland i alla fall, betalt efter skördarlistan.
Logistik, Transport
Hur spåra försvunnet virke från upplag?
lör 12 mar 2016, 19:22#380602Ok jannee, skall fråga efter det vid framtida virkesaffärer. Men man kan alltså få information om antalet avverkade träd från skördarlistan eller anges det i m3sk/fub för olika trädslag?
lör 12 mar 2016, 23:22#380694För några veckor sedan passerade jag den starkt trafikerade ringleden utanför Umeå.
Efter denna väg på en stor parkeringsplats var det avlastat timmer i storleksordningen bil med släp.
Virkeshögen var märkt och låg kvar i flera dygn.
Om någon oseriös timmerbilsförare skulle lasta på virket så skulle ingen reagera och man skulle inte få reda på vart
virket tagit vägen.
Hälsningar från Umeå
Efter denna väg på en stor parkeringsplats var det avlastat timmer i storleksordningen bil med släp.
Virkeshögen var märkt och låg kvar i flera dygn.
Om någon oseriös timmerbilsförare skulle lasta på virket så skulle ingen reagera och man skulle inte få reda på vart
virket tagit vägen.
Hälsningar från Umeå

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).