Logistik, Transport

Färdskrivare i personbilar

23 inlägg 24468 visningar 3 följer Svara, dela mm...  
Användarvisningsbild

Re: Färdskrivare i personbilar

Thunborg  
#215845Du trycker (en knapp) för privat eller tjänst :) sen kan man gå in efteråt och ändra om man ångrade sig eller glömt och ändra :)

SkogsGotte : ang lagringsutrymmet i enheten så består det av ett minneskort , där du själv kan välja storlek . och angående batterit så har man den ansluten via cigg utaget :)

Användarvisningsbild

hayabusa 08  
#215902Det låter ju perfekt.
Jaha då blir det väl till o beställa en "ticken där apparat" :P
Tackar.

Nose  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#215989Jag har en Bobrik från AD-teknik i min bil för att registrera körjournal. För mina behov så funkar den finfint.
Bild

Mer info här: http://adteknik.se/swedish/bobriklogger.htm

nutte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
hayabusa 08 skrev:
elis skrev:Den här tror jag kan vara det du söker: http://shop.tmobilteknik.com/swedect-tr ... tent/850-0
Engångskostnad = inköp, ingen abonnemangskostnad mm mm.

Har lite funderingar ang denna maskin.
Har sett att man kan gå in via en server och hämta hem dom olika resorna och då markera om dom är privatresor eller tjänsteresor.

Men kan man inte göra det direkt i bilen innan man börjar köra eller nåt??
Det är ju just detta jag behöver en sån här apparat till, att direkt kunna registrera en bilresa som privat eller tjänst.

Jag har haft min i en månad nu, men är besviken.... Skiten hänger sej på exakt samma ställe varje ¨dag, då äre bara att vänta tills batteriet tar slut för att kunna "starta" om den, Har varit i kontakt me säljaren å får relativt bra mattagande men ingen direkt lösning... Är inte så intresserad att stänga av den varje gång man passerar just det stället... så just nu känns allt bortkastat eftersom ja bara får med dom 2 första milen på morgonen, sen får ja va glad om batteriet tagit slut innan hemfärd vilket gör att ja inte kan ha den på för den drar gott om ström verkar det...

elis  
#216087Om de inte kan laga felet per omgående ska de väl byta ut den. Du bör vara tydlig gentemot säljaren på den punkten innan det går för lång tid. Du har ju köpt den för att få alla de fördelar de själva framhållit.

Användarvisningsbild

SkogsGotte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#221598Nutte, har du löst problemet? har själv exakt samma problem, (för mig kan den dock hänga sig på lite olika ställen) känns som helt bortkastade pengar idagsläget :/ tur att man bara köpte en på prov istället för att man köpte till alla fordon på direkten...

TS

#221832Tja du.... Det har gått så där, dom har uppdaterat nån drivrutin eller nått, men ja har varit på semester så ha har inte hunnit testa den än... men hittills bortkastade pengar!.... får se om d blir bättre när ja uppdaterat enheten...

#249396Fy fan va less ja är på swedecten... den hänger sej fortfarande... å till råga på allt så brann "laddaren" upp. Kul å komma in i en bil fylld av rök å se att det är den förbannade ciggkontakten till swedecten så nu har ja ledsnat... fler tips på färdskrivare?

Annons:
Arevo
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).