tis 08 nov 2011, 18:00#145066Engelthon skrev:För att du ska ens vara trovärdig tycker jag att du kan återkomma med dina ider när du är åkare då kan du få prova alla din uppfinningar på din egen bil. Garanterar att du kommer att bli storm rik
Jag har konstaterat att du inte har förstått tankesättet med en ide. En ide är sällen helt klar genast utan det tar tid att utforma den. Som jag skrev tidigare så tror du att bara för att du kommer på en ide så måste du också prova den. Det måste man inte göra vilket du inte verkar förstå.
Ha nu hoppar han på fordonsindustrin Ska du ta anställning som hytt konstruktör också
Varför inte?? Jag ser att jag har mer framtidsvisioner och idéer än vad har kunnat prestera under din tid som timmerbilsförare. Du har inte kunnat prestera en antydan om att vilja gå vidare i utvecklingen utan istället försöker du att befästa din ståndpunkt i ruta 1 så till den milda grad att du inte kan se framåt

.
Nästa bit är att någon ska stå för utveckling och projektets kostnader.
Vem tror du betalar vecklingen av nya saker? Jag ska berätta för dig att det är du som konsument som betalar deras utveckling. Var trodde du att dom pengarna kom ifrån? Med pengar från dagens lastbilar tas pengar för att utveckla nästa generation. Vill man vara delaktig i framtiden kan man inte sitta i sin hytt och tycka att nu är det bra vi behöver inte utveckla oss mer. Vill man påverka så måste det komma fram NYA ideer bland annat genom att man ställer krav på tillverkaren och försöka påverka dom att det här vill vi ha i framtiden. Gör man inte det då får man göra du sällskap i Censur/Förnekande alt. Förvirring/Konflikt rummet i ”Förändringens fyra rum”

.
Ska du men en dåres envishet på stå att arbetsmiljön i en FL eller P hytt är bra om du jämför med FH eller R serien. Men som sagt åter kom när du har byggt din dröm timmerbil på det sättet som du vill
Jag skrev:
”Eller varför inte ett hytt i storleksklassen Volvo FL eller Scania P serien.
Bäst att påpeka att det ska inte vara FL eller P serien rakt av utan en mer aerodynamiskt utprovad version för timmerbilar med god arbetsmiljö. Det var mer storleken som var tanken”
Om du berättar vad du inte förstår i den fetmarkerade texten så ska jag försöka förklara det närmare.
Om jag sänker min förbrukning med 0,5L/mil så sparar jag mellan 60-75.000kr. Om jag lastar 1ton mer i snitt över året skulle jag få in ca 55.000kr.
Det är nog bättre att du lastar 1 ton överlast istället för att försöka förstå dig på hur framtidens lastbilar ska vara. Och sen hoppas att farbror blå inte stoppar dig
T24X4 Jag tycker du skulle ta kontakt med en försäljare på Scania, Volvo eller Mercedes och dryfta om dina funderingar med dom så kan dom säkert lära dig lite mer om lastbilar.

det här var veckans bästa…. Jomen du vet att säljaren sa att det här var bra saker och han kan inte ha fel.

Tur för försäljaren att det finns sådana som du vad ska dom annars leva på.
Det vi som åkare kan är som jag beskrev tidigare i tråden. Detta är en marginell kostnadsökning men ger mer i slutet än vad dyra investeringar gör
Detta är din ståndpunkt. Jag tycker att det är bra att du själv har kommit underfund med det. Om du skulle komma underfund med hur du tar dig vidare är det ännu bättre! Dom sista 20 åren har du varit i det här stadiet utan att kunna ta ett steg vidare.
Finns inte det du söker? Bygg det själv! Om du bor där jag bor så vore du hemma då du kommer dit
. Rädda skogen ät en bäver!