Logistik, Transport

Timmer som ej hämtas

4 inlägg 4523 visningar 2 följer Svara, dela mm...  
Användarvisningsbild

Timmer som ej hämtas

viktor57  
#291370Har en enkel fråga!

Sålt ca 20kmb timmer till ett välkänt bolag. Är timmer som jag jobbade fram efter förra höstens storm här nere. Hade det på plats i Februari och det mätes någon vecka därefter.
Fått betalt så det är inte det som frågan gäller, utan problemet är att dom hämtar det inte. Ringt 2 gånger och puchat på, men inget händer.
Blir ju lite konfunderad eftersom kvalitet på nämnda timmer avsevärt försämrats nu under sommaren. Borren varit i en del, och det kan i alla fall jag tycka är en smula ansvarslöst gentemot skogsägaren. Vad kan man kräva i tid för hämtning? Finns det tidsangivet när såld vara skall vara hämtat?

Tacksam för svar!

M.v.h

TS
Användarvisningsbild

Re: Timmer som ej hämtas

Vedproducent  
#291379Fråga varför dom inte följer skogsvårdslagen och så kan du ju nämna att det är ett absolut grundkrav i deras certifiering. Antar att dom är det och borde vara rädda om den.

Användarvisningsbild

viktor57  
#291380Min skog är certificerad. Och vet att dom är det med.

Vad exakt säger skogssvårdslagen?

Har letat, men hittar inget.

M.v.h

TS
Användarvisningsbild

Vedproducent  
viktor57 skrev:Min skog är certificerad. Och vet att dom är det med.

Vad exakt säger skogssvårdslagen?

Har letat, men hittar inget.

M.v.h

1 juli i söder och 15:e Juli i norr är det som gäller för barrvirke.

Vid stormar som Gudrun mfl har det getts dispenser. Men så lär inte fallet vara med ditt virke i Skåne.

Besvara 
  • Sida 1 av 1
Annons:
Svenska skogsplantor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).